Po udanym debiucie pierwszej generacji, producent samochodów rozważał wprowadzenie drugiej iteracji tego modelu w 1981 roku na rok modelowy 1982, z istotnymi ulepszeniami w niemal wszystkich obszarach.
Honda wprowadziła drugą generację modelu Accord pod koniec 1981 roku na wszystkich rynkach: w Japonii, Europie i Ameryce Północnej. Choć na pierwszy rzut oka trzydrzwiowy hatchback wyglądał jak odświeżona wersja swojego poprzednika, jego większe wymiary potwierdziły, że to całkowicie nowy model. Wprowadzono również nowe funkcje, na które klienci czekali tygodniami lub miesiącami, aby mieć wymarzony samochód na swoich podjazdach lub parkingach. Poprawiono także osiągi, wprowadzając nowe, mocniejsze silniki, które nadal były oszczędne, oferując klientom wiele mil na galon lub litrze na kilometr, w zależności od strony Atlantyku, na której się znajdowali.
Dla drugiej generacji modelu Accord Honda zachowała projekt czworokątnych reflektorów z poprzedniego modelu. Jednak zamiast okrągłych, były one prostokątne w USA, a szerokie i prostokątne na innych rynkach. Dodatkowo, producent zainstalował kierunkowskazy umieszczone w rogach. Pomiędzy nimi, wlot powietrza miał dwa poziome żebra, a logo marki umieszczono na zaokrąglonej przedniej stronie maski. Owijający plastikowy zderzak był starannie zintegrowany z liniami nadwozia.
Z profilu, trzydrzwiowy hatchback z poprzedniej generacji Hondy Accord został zachowany. Jednak samochód był o 84 mm (3,3 cala) dłuższy, o 30 mm (1,2 cala) szerszy i nieco wyższy. Honda starała się stworzyć bardziej stylowy wygląd dla modelu Accord, oferując czarne lub chromowane wykończenia wzdłuż linii okien, w zależności od wersji. Dodatkowo, aby wykazać troskę o ochronę pasażerów, umieściła gumowe paski wzdłuż nadwozia, które wizualnie łączyły przednie i tylne łuki kół. Z tyłu, Honda stworzyła nowe prostokątne światła tylne z wyraźnym rozróżnieniem między kierunkowskazami, światłami cofania i lampami hamulcowymi. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, trzydrzwiowa wersja hatchback drugiej generacji modelu Accord była wyposażona w standardowe ogrzewanie tylnej szyby oraz wycieraczkę.
W środku, producent zaprojektował dashboard w kształcie klinowym, który podążał za tymi samymi pomysłami projektowymi co zewnętrze. Przed kierowcą znajdowała się nowa deska rozdzielcza, na której klienci nie znaleźli wskaźników ostrzegawczych dotyczących rotacji opon czy wymiany oleju, jak w modelu Accord z 1977 roku. Zamiast tego, Honda umieściła duże wskazówki dla prędkościomierza i obrotomierza. Pomiędzy nimi zainstalowano wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy, umieszczono kontrolki systemu wentylacji, z dostępną klimatyzacją. Obok znajdowało się radio, które było łatwo dostępne dla pasażera obok. Z tyłu miejsce na głowę i nogi było minimalnie wystarczające dla trzech dorosłych pasażerów na płaskiej, składanej kanapie.