1984 BMW M635 CSi (E24)

1984 BMW M635 CSi (E24)

Przejdź do galerii zdjęć1984 BMW M635 CSi (E24)

BMW zainstalowało silnik superauta M1 w komorze silnikowej serii 6, ulepszyło hamulce i zawieszenie, w ten sposób w 1984 roku powstał jeden z najsłynniejszych niemieckich pojazdów: M635 CSi.

Wersja z oznaczeniem M była bardziej potężna i luksusowa niż pozostałe modele serii 6. Była także droższa od swoich „siódemek” i kosztowała więcej niż M5, który był czterodrzwiowym sedanem z tym samym silnikiem. Producent rozpoczął produkcję w 1984 roku, a zaktualizowany silnik dodał ponad 60 koni mechanicznych w porównaniu do standardowego 635 CSi. Co więcej, producent wykorzystał tę wersję jako bazę do udanych startów w wyścigach.

Mimo że miała ten sam kształt, co reszta serii 6 z 1977 roku, ta wersja M była nieco inna. Z przodu cztery reflektory były dostępne z wycieraczkami i spryskiwaczami. Pod chromowanym zderzakiem BMW zamontowało dolny spojler, który minimalizował efekt przyziemny. Ponadto zainstalowano zestaw prostokątnych świateł przeciwmgłowych. Standardowo wyposażono ją również w lekkie felgi BBS.

Wewnątrz, deska rozdzielcza była nachylona w stronę kierowcy, wzmocnione przednie fotele oraz indywidualne siedzenia dla pasażerów z tyłu były unikalne dla serii 6. Wersja M podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej, dodając skórzaną tapicerkę i system diagnozy pokładowej. To było nietypowe. BMW oferowało pojazd z standardowym odtwarzaczem taśmowym i klimatyzacją. Szyberdach był dostępny jako opcja.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.