Włoski producent samochodów Alfa Romeo wprowadził linię modelu 75 w 1985 roku, aby zastąpić model Giulietta, który miał już osiem lat, a sprzedaż zaczynała spadać.
Na początku lat 80. Alfa Romeo zmagała się z poważnymi problemami finansowymi po ponad dekadzie złych decyzji zarządzających. Produkty firmy nie były szczególnie atrakcyjne, a niektóre pojazdy pochłaniały fundusze producenta. W rezultacie potrzebne było nowe auto, które pozwoliłoby odzyskać utraconych klientów i napełnić konta bankowe. Częścią rozwiązania była obietnica Ermanna Cressoniego, który zapewnił, że jego zespół z Centrum Stylu Alfa Romeo może przekształcić starzejącą się Giuliettę w nowy model. Tym samochodem był model 75, a nazwa nawiązywała do 75. rocznicy powstania producenta. W Stanach Zjednoczonych 75 był również znany jako Alfa Romeo Milano.
Model 75 miał nadwozie o kształcie klinowym, które wpisywało się w inne europejskie samochody klasy kompaktowej z tamtej epoki. Ponadto duże, kwadratowe reflektory ukrywały fakt, że samochód oparty był na podzespołach Giulietty. Nowy plastikowy grill z poziomymi szczelinami, na którym umieszczono herb producenta, prezentował się bardzo odważnie. W zależności od wersji, 75 wyposażony był w czarny zderzak lub w zderzak w kolorze nadwozia, ozdobiony gumową listwą. Aby pomieścić silniki i wpasować się w smuklejszy przód pojazdu w porównaniu do Giulietty, maska modelu 75 miała wypukłą część środkową.
Z profilu pojazdu podkreślona była wznosząca się linia boczna, wokół której biegnąca plastikowa listwa nadawała mu charakteru. Ta dekoracja również ukrywała fakt, że 75 używał tych samych drzwi co Giulietta, co było krokiem oszczędnościowym. Ponieważ podstawowa struktura pojazdu, w tym słupki, została zaczerpnięta z poprzednich modeli, zespół projektowy musiał stworzyć nowe panele, które to ukryły, co udało mu się znakomicie. Na koniec, z tyłu, wysoka i krótka klapa miała tylny zderzak z dużymi, prostokątnymi lampami tylnymi.
Wnętrze samochodu charakteryzowało się kwadratowym wyglądem deski rozdzielczej, na której instrumenty oraz centralna konsola były przykryte tym samym wizjerem i były skierowane w stronę kierowcy. Alfa Romeo zastosowała duże wskazówki dla prędkościomierza i obrotomierza oraz mniejsze dla pozostałych wskaźników. Na konsoli centralnej umieszczono dźwignię zmiany biegów oraz miejsce na drobiazgi. Z przodu znajdowały się kubełkowe fotele z wysokimi boczkami, które pasowały do sportowego wizerunku marki, natomiast z tyłu zamontowano płaską kanapę, na której mogły wygodnie usiąść dwie osoby.