1985 BMW M5

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pierwszą generacją serii 5, która nosiła oznaczenie M5, był model E28 z 1985 roku, który wstrząsnął rynkiem, łącząc osiągi samochodu sportowego z luksusowym czterodrzwiowym sedanem.

Po zakończeniu produkcji modelu M535i w 1981 roku, klienci mieli nadzieję, że nowa generacja będzie miała podobną wersję. Producent samochodów kazał im czekać dłużej, niż się spodziewali, ponieważ M5 zaprezentowano dopiero pod koniec 1985 roku, prawie cztery lata po debiucie w jesieni 1981 roku. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika, ta wersja wprowadziła nową koncepcję. Oprócz większej mocy, wyróżniała się także specyficznymi detalami w stylizacji zewnętrznej oraz luksusowym wnętrzem. Co więcej, choć na pierwszy rzut oka nie wyglądała znacznie inaczej niż reszta gamy, miała kilka cech, które odróżniały ją od innych modeli. BMW produkowało ją w latach 1985-1988, w liczbie 2241 sztuk.

Z przodu producent zastosował ten sam czterokolumnowy projekt reflektorów co reszta serii E12, jednak czarny grill zdobiło małe, chromowane oznaczenie M5 oraz pasy w kolorach czerwonym, ciemnoniebieskim i jasnoniebieskim, charakterystyczne dla BMW Motorsport. Dolna część zderzaka pomieściła prostokątne lampy przeciwmgielne i kierunkowskazy. Dodatkowo, producent zamontował listwę pod nimi, co nadawało jeszcze sportowszy wygląd czterodrzwiowemu sedanowi.

Na pierwszy rzut oka profil samochodu ujawniał tylko kilka szczegółów dotyczących jego osiągów. Jednak pochylona postura pojazdu oraz charakterystyczne felgi BBS z wieloma szprychami dawały pewne wskazówki na jego temat. Co więcej, czarne wykończenia wokół okien oraz klamki w tym samym kolorze były również nietypowe w erze, gdy większość premium pojazdów zdobiona była dużą ilością chromowanych detali. Z tyłu klienci mogli zdecydować się na płaski spojler na pokrywie bagażnika. Pod tylnym zderzakiem producent zamontował centralnie umieszczony podwójny wydech, przypominający ten z modelu E12 M535i.

BMW Motorsport zainstalowało sportowo zorientowane wnętrze dla E28 M5, z tapicerką z materiału lub skóry. Przednie fotele z wysokimi oparciami miały wyspecjalizowane kolory producenta w odcieniach czerwonym, ciemnoniebieskim i jasnoniebieskim haftowane na oparciach. Kierowca miał przed sobą specyficzny zestaw wskaźników, z obrotomierzem, którego czerwona strefa zaczynała się przy 6500 obr./min. Obok znajdował się mały panel przypominający kalkulator dla komputera pokładowego. W tym samym czasie w centralnej konsoli zainstalowano sterowanie klimatyzacją oraz radio. Pomiędzy przednimi siedzeniami, na konsoli centralnej, zamontowano dźwignię zmiany biegów oraz przyciski do otwierania szyb. Z tyłu kanapa mogła pomieścić dwóch pasażerów.

3.5L 5MT (286 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność3453 Cm3
Moc210 Kw @ 6500 Rpm
286 Hp @ 6500 Rpm
282 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 4000 Rpm
340 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna152.2 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony220/55 Vr390
Długość181.9 In (4620 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.3/57.7 In (1
Rozstaw osi103.3 In (2624 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna3185.7 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.8 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.