1985 Citroen CX Break

Citroen wprowadził ostatnie odświeżenie swojego flagowego modelu, CX, które dotyczyło zarówno sedana, jak i wersji kombi, znanej także jako Break.

Do 1985 roku CX zaczynał pokazywać oznaki starości. Kiedyś był rewolucyjnym pojazdem pod względem designu i wyposażonym w najnowocześniejsze technologie, już stał się przestarzały. Mimo że dwa lata wcześniej przeszedł lifting, to nie wystarczyło. Dlatego producent postanowił wprowadzić kolejne ulepszenia, aby odświeżyć wygląd samochodu. Tym razem się udało i model pozostał niezmieniony aż do 1991 roku, kiedy to został wycofany z produkcji.

Ponieważ chromowane zderzaki nie były już modne, francuski producent zastąpił je plastikowymi, o okrągłym kształcie. Były one aerodynamicznie dopasowane do ogólnej estetyki samochodu. Nagle CX znów wyglądał świeżo. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia, były one w kolorze nadwozia, co jeszcze bardziej poprawiało wygląd auta. W tej wersji z długim dachem smukły tylny zderzak musiał wytrzymać obciążenie związane z załadunkiem i rozładunkiem rzeczy z ogromnego bagażnika, ładowanego przez szeroką klapę.

Wnętrze również przeszło zmiany. Niestety, niektóre z nich były unikalnymi cechami dla linii CX, takimi jak wskaźnik prędkości w kształcie beczki. Klienci nie docenili ich, więc producent zamontował tradycyjne wskaźniki. Ponadto, kierownica miała jednoprzekładniowy design zamiast podwójnych ramion oferowanych w serii I CX.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.