1985 Ferrari 328 GTS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 1985 roku Ferrari zaprezentowało następcę modelu 308, którym był model 328, dostępny jako coupe i roadster, noszący odpowiednio nazwy 328 GTB i 328 GTS. Chociaż nie był to całkowicie nowy pojazd, ponieważ dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z 308, został znacznie ulepszony.

Ferrari otrzymało wiele zapytań od klientów, czy nie mogliby uczynić modelu 308 mocniejszym, dlatego zespół inżynierów rozpoczął prace nad nowym silnikiem. Dodatkowo zarząd firmy uznał, że nowa karoseria oparta na tej samej strukturze co 308 mogłaby dopełnić wizerunek. Wówczas wnętrze mogło zostać ulepszone materiałami wyższej jakości oraz lepiej zaprojektowanymi siedzeniami i elementami sterującymi. W efekcie w 1985 roku włoski producent samochodów wprowadził model 328 GTS jako wersję z otwartym dachem GTB. Zaskakująco, wersja roadster była produkowana w niemal pięciokrotnie większej liczbie niż coupe, mimo że nie była tak sztywna jak jej odpowiednik i była droższa.

Z przodu 328 GTS charakteryzował się niskim, płaskim przodem z ażurowym grillem. Po bokach znajdowały się światła główne typu pop-up, które, gdy były schowane, nadawały pojazdowi aerodynamiczny wygląd. W przeciwieństwie do 308, 328 GTS miał zderzak w kolorze nadwozia, rezygnując z czarnego gumowego wyglądu, jaki miał poprzedni model. Pod nim Ferrari zamontowało drugi grill oraz parę lamp przeciwmgielnych na dolnej części. Z profilu, nachylona szyba była podtrzymywana przez cienkie słupki A, a za nią znajdował się krótki, demontowalny panel na dach. Po otwarciu tworzył styl targa, ponieważ tylne panele za kabiną pozostawały na miejscu, aby nie zakłócać wyglądu samochodu. Na koniec, z tyłu 328 GTS miał płaską pokrywę silnika oraz cztery okrągłe światła tylne na górnej części tylnej klapy i czarny dyfuzor pod zderzakiem w kolorze nadwozia na dolnej części.

Wnętrze wykończone skórą oferowało wysoki poziom luksusu pod względem jakości materiałów, ale nie było zbyt praktyczne. Znajdowało się tam zaledwie kilka miejsc na przechowywanie, jedno w drzwiach kierowcy, drugie w drzwiach pasażera, mała kieszeń przypominająca kopertę w strefie pasażera oraz zamykana przestrzeń na konsoli środkowej. Całe wnętrze prezentowało analogowy charakter, ale zostało ulepszone o nowoczesne elementy, takie jak przyciski z konsoli środkowej. Mimo to, dźwignia biegów w stylu gated z niezależnym wzorem pozostała wierna tradycyjnemu stylowi Ferrari. Za siedzeniami producent zostawił specjalną przestrzeń, w której właściciel mógł przechowywać dach podczas jazdy pod gołym niebem.

3.2L V8 5MT RWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3185 Cm3
Moc193.9 Kw @ 7000 Rpm
263.6 Hp @ 7000 Rpm
260 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy213 Lb-Ft @ 5500 Rpm
289 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna160 Mph (257 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 Vr 16 || 225/50 Vr 16
Długość167.5 In (4255 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość44.4 In (1128 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/57.7 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2954 Lbs (1340 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

3.2L V8 5MT RWD (270 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3185 Cm3
Moc198.6 Kw @ 7000 Rpm
270 Hp @ 7000 Rpm
266 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy224 Lb-Ft @ 5500 Rpm
304 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna163 Mph (262 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 Vr 16 || 225/50 Vr 16
Długość167.5 In (4255 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość44.4 In (1128 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/57.7 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2954 Lbs (1340 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto13.2 Mpg Us (17.8 L/100Km)
Spalanie trasa22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.