1986 Audi 80

Audi wprowadziło trzecią generację modelu 80 w 1986 roku, a jego zupełnie nowy, zaokrąglony design był całkowicie przeciwny do poprzedniego modelu, który miał kształt klina.

Niemiecki producent samochodów rozpoczął swoją drogę na rynku samochodów luksusowych, oferując inne podejście niż jego główni konkurenci, BMW i Mercedes-Benz. Dzięki zastosowaniu platform z napędem na przednie koła i napędem na wszystkie koła, Audi zapewniło bezpieczniejszą alternatywę dla tych, którzy obawiali się jazdy pojazdem z napędem na tylne koła, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Mimo że wnętrza i materiały zastosowane w okupowanych modelach były wciąż gorsze niż w ofercie innych producentów premium, Audi sukcesywnie zmniejszało tę różnicę. Wprowadzenie modelu 80 oznaczało także zastosowanie w pełni ocynkowanej blachy nadwozia, która była znacznie bardziej odporna na rdze – problem, z którym nie poradzili sobie konkurenci.

Ostrym kształtom i zakrzywionym panelom nadwozia modelu 80 można było przypisać wyraźną przewagę w kwestii designu nad innymi samochodami na rynku. Mimo to, jego reflektory pozostały prostokątne, jednak z kierunkowskazami umieszczonymi na rogach. Plastikowy zderzak integrował dolny spojler, który był wyposażony w dodatkową kratkę i opcjonalnie w światła przeciwmgielne. Z boku, okno dachowe miało trzecie boczne okno za tylnymi drzwiami, co poprawiało widoczność kierowcy oraz doświetlenie wnętrza. Z tyłu, szerokie światła tylne rozciągały się od błotników na klapę bagażnika, nadając pojazdowi bardziej luksusowy wygląd.

Wnętrze charakteryzowało się ponadprzeciętną jakością materiałów, które w zależności od opcji mogły spełniać wymagania pojazdu premium. Podstawowe modele wyposażone były w ręcznie otwierane okna i obicie z tkaniny, podczas gdy wyższe wersje oferowały elektryczne okna i zamki oraz skórzane siedzenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.