W 1988 roku Alfa Romeo zmieniła nazwę wersji 4×4 modelu 33 na Sport Wagon, ponieważ producent nie chciał określać jej mianem kombi.
Po czterech latach obecności na rynku, wersja Giardinetta modelu 33 musiała przejść kilka zmian, a włoski producent postanowił również zmienić nazwę. Klienci z miast, którzy nie mieszkali na terenach wiejskich, nie byli szczególnie zainteresowani pojazdem z nazwą, która nawiązywała do małego ogrodu (giardinetta). Ponadto klienci z wsi również nie czuli się przyciągani tym stylowym samochodem. Ostatecznie producent zrezygnował z numeru 33 w nazwie, więc samochód sprzedawano tylko pod marką Sport Wagon.
Zaprojektowany przez Pininfarinę, model Sport Wagon był o 13 cm (5,1″) dłuższy od wersji hatchback. Alfa Romeo umieściła romboidalne okna boczne pomiędzy słupkami C i pochylonymi do przodu słupkami D, co pozwoliło zachować te same tylne drzwi co w pozostałych wersjach modelu 33. Jednakże, ponieważ pojazd przestał być przeznaczony do jazdy po trudnych drogach, zrezygnowano z czarnych osłon dolnych.
Wnętrze pojazdu było podobne do standardowego modelu Alfa 33. Miał trójramienną kierownicę oraz wąski, płaski kokpit. Z przodu mogły zmieścić się dwie dorosłe osoby, oddzielone małym tunelem przekładni. Pozostała jedna cecha z wersji z napędem na wszystkie koła, ale z drugiej strony, ten tunel uniemożliwiał wygodne pomieszczenie trzech pasażerów z tyłu.