Nissan wprowadził czwartą generację modelu Patrol w 1988 roku, i chociaż wyglądał nieco podobnie do swojego poprzednika, był to zupełnie nowy pojazd.
Podobnie jak model, który zastąpił, dostępny był w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi. Dłuższa wersja była bardziej odpowiednia dla rodzin ceniących aktywny wypoczynek, podczas gdy krótka wersja miała charakter bardziej terenowego, wytrzymałego pojazdu. Dodatkowo, oferowana była także z silnikiem RD28T, tym samym, który można znaleźć w potężnym Skyline GT-R.
Mimo płaskiego przodu z okrągłymi reflektorami i żaluzjową atrapą chłodnicy, Patrol z 1988 roku nie był identyczny z poprzednikiem. Dzięki szerszym przednim błotnikom samochód wyglądał bardziej agresywnie. Ponadto, nadkola były osłonięte, aby chronić nadwozie przed błotem i kamieniami wyrzucanymi przez solidne koła. Krótka wersja Y60 Patrol była wyposażona w dwie drzwi i zestaw okien dla pasażerów tylnych. Jednak bagażnik był mały w porównaniu do pięciodrzwiowego rodzeństwa. Z tyłu zamontowano zapasowe koło na zewnątrz, na specjalnym uchwycie. Dostęp do bagażnika zapewniały drzwi o nierównej długości.
Wnętrze pojazdu charakteryzowało się kanciastym zestawem wskaźników, z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, flakowanymi przez cztery dodatkowe wskaźniki. Między przednimi siedzeniami producent umieścił dźwignię zmiany biegów oraz dźwignię napędu na 4 koła. Pasażerowie z tyłu nie mieli zbyt dużo miejsca na nogi, ale wystarczająco dla dwóch osób podczas krótkich przejazdów.