Ferrari postanowiło utrzymać model Mondial na rynku przez kilka kolejnych lat przed jego wycofaniem, a w tym celu włoski producent zdecydował się na ostatnie, czwarte ulepszenie tego modelu.
Starzejący się Mondial zaczynał pokazywać oznaki wieku, ale Ferrari nie było jeszcze gotowe, by zrezygnować z tego modelu. Choć wielu uważało, że jest on zbyt stary, by dalej go sprzedawać, sytuacja gospodarcza nie była najlepsza, więc producent działał ostrożnie. Zainwestowano tylko tyle, by auto wciąż było atrakcyjne dla kupujących. W końcu sprzedawało się w dużych ilościach nawet po dekadzie na rynku, mimo wprowadzenia modelu 348 do oferty. W przeciwieństwie do swojego „brata”, Mondial T oferował cztery miejsca oraz zawieszenie przystosowane do długich podróży.
Kiedy Pininfarina projektowało kształt Mondiala w latach 70., studio projektowe wykonało świetną robotę, a włoski producent miał trudności z poprawieniem klasycznych linii pojazdu bez zepsucia jego ogólnego kształtu. W rezultacie zmiany w wyglądzie samochodu były minimalne. Niemniej jednak, wprawne oko mogło dostrzec mniejsze wloty powietrza zamontowane na tylnych błotnikach oraz szersze nadkola na obu osiach, które musiały pomieścić szerszy rozstaw kół. Dodatkowo, zderzaki w kolorze nadwozia stały się standardem i miały czarne plastikowe wstawki na dolnej stronie.
Wnętrze, pokryte skórą kabiny 2+2, starało się zapewnić wystarczający komfort dorosłym pasażerom. Choć było to prawdą, gdy wszyscy czterej pasażerowie byli średniej wielkości, a nawet mniejsze osoby siedzące z tyłu mogły mieć z tym problem. Foteliki przednie były mało komfortowe, co skarżyło się wielu użytkowników, natomiast tylne nie zapewniały wystarczającej przestrzeni na głowę lub nogi. Nowo zaprojektowana tablica rozdzielcza oferowała znacznie lepszy, zorganizowany układ, z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi przez dwa manometry umiejscowione między nimi dla ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Na zewnętrznych stronach producent umieścił wskaźnik poziomu paliwa po lewej stronie oraz amperomierz po prawej. Pomiędzy przednimi pasażerami, na płaskim konsolowym panelu, Ferrari umieściło szereg przycisków do różnych funkcji samochodu, takich jak kontrola klimatyzacji, antena elektryczna i światła parkingowe. Dodatkowo, producent umieścił dźwignię zmiany biegów na przedniej części konsoli centralnej. Na środkowej konsoli Ferrari dodało przyciski do ustawień zawieszenia, elektrycznych szyb i systemu audio.