1989 Ferrari Mondial T

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ferrari postanowiło utrzymać model Mondial na rynku przez kilka kolejnych lat przed jego wycofaniem, a w tym celu włoski producent zdecydował się na ostatnie, czwarte ulepszenie tego modelu.

Starzejący się Mondial zaczynał pokazywać oznaki wieku, ale Ferrari nie było jeszcze gotowe, by zrezygnować z tego modelu. Choć wielu uważało, że jest on zbyt stary, by dalej go sprzedawać, sytuacja gospodarcza nie była najlepsza, więc producent działał ostrożnie. Zainwestowano tylko tyle, by auto wciąż było atrakcyjne dla kupujących. W końcu sprzedawało się w dużych ilościach nawet po dekadzie na rynku, mimo wprowadzenia modelu 348 do oferty. W przeciwieństwie do swojego „brata”, Mondial T oferował cztery miejsca oraz zawieszenie przystosowane do długich podróży.

Kiedy Pininfarina projektowało kształt Mondiala w latach 70., studio projektowe wykonało świetną robotę, a włoski producent miał trudności z poprawieniem klasycznych linii pojazdu bez zepsucia jego ogólnego kształtu. W rezultacie zmiany w wyglądzie samochodu były minimalne. Niemniej jednak, wprawne oko mogło dostrzec mniejsze wloty powietrza zamontowane na tylnych błotnikach oraz szersze nadkola na obu osiach, które musiały pomieścić szerszy rozstaw kół. Dodatkowo, zderzaki w kolorze nadwozia stały się standardem i miały czarne plastikowe wstawki na dolnej stronie.

Wnętrze, pokryte skórą kabiny 2+2, starało się zapewnić wystarczający komfort dorosłym pasażerom. Choć było to prawdą, gdy wszyscy czterej pasażerowie byli średniej wielkości, a nawet mniejsze osoby siedzące z tyłu mogły mieć z tym problem. Foteliki przednie były mało komfortowe, co skarżyło się wielu użytkowników, natomiast tylne nie zapewniały wystarczającej przestrzeni na głowę lub nogi. Nowo zaprojektowana tablica rozdzielcza oferowała znacznie lepszy, zorganizowany układ, z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi przez dwa manometry umiejscowione między nimi dla ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Na zewnętrznych stronach producent umieścił wskaźnik poziomu paliwa po lewej stronie oraz amperomierz po prawej. Pomiędzy przednimi pasażerami, na płaskim konsolowym panelu, Ferrari umieściło szereg przycisków do różnych funkcji samochodu, takich jak kontrola klimatyzacji, antena elektryczna i światła parkingowe. Dodatkowo, producent umieścił dźwignię zmiany biegów na przedniej części konsoli centralnej. Na środkowej konsoli Ferrari dodało przyciski do ustawień zawieszenia, elektrycznych szyb i systemu audio.

3.4L V8 5MT RWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3405 Cm3
Moc220.7 Kw @ 7200 Rpm
300 Hp @ 7200 Rpm
296 Bhp @ 7200 Rpm
Moment obrotowy238 Lb-Ft @ 4200 Rpm
323 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna158 Mph (254 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 Zr 16 || 225/55 Zr 16
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość48.6 In (1234 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.9/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4023 Lbs (1825 Kg)
Spalanie miasto11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.