Plymouth wprowadził model Acclaim w 1988 roku jako model na rok 1989, zbudowany na tej samej platformie K co jego bliźniacy, Chrysler LeBaron i Dodge Spirit.
Chrysler starał się wykorzystać więcej z platformy K. Oprócz luksusowego sedana LeBaron i sportowego Dodge Spirit, stworzył także Plymouth Acclaim, który miał być pośrednią propozycją między tymi modelami. Dla niektórych był to bardziej rozsądny zakup niż pragnienie posiadania Plymouth. Najlepiej wyposażona wersja była tańsza niż LeBaron z mniejszą liczbą opcji. Z drugiej strony, ponieważ dzielił te same silniki i skrzynie biegów ze Spirit, mógł się poruszać równie szybko jak ten model.
Projekt zewnętrzny nadal przypominał niektóre linie pojazdów z wczesnych lat ’80, chociaż z zaokrąglonymi krawędziami. Prostokątne reflektory flankowały kwadratowy grille, ozdobiony chromowaną ramką. Plastikowy zderzak miał dwa kierunkowskazy. Profil Acclaim miał ten sam wygląd kabiny przesuniętej ku tyłowi z prawie pionową tylną szybą i chromowanymi wykończeniami wokół okien. Na koniec, z tyłu, posiadał krótki pokład i płaską tylną ściankę z szerokimi prostokątnymi światłami tylnymi.
Wewnątrz Acclaim był dostępny w wersji z pięcioma lub sześcioma miejscami, przy czym ta druga miała ławkę z przodu i kolejną z tyłu. Pierwsza wersja miała dwa indywidualne fotele. Prostokątny panel wskaźników miał dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, a po bokach znajdowały się wskaźniki temperatury wody z lewej oraz poziomu paliwa z prawej.