1990 Dodge Viper RT/10

1990 Dodge Viper RT/10

Przejdź do galerii zdjęć1990 Dodge Viper RT/10

Dodge odmienił wygląd amerykańskich samochodów sportowych, kiedy zaprezentował koncepcyjny model Viper na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 1989 roku i odważył się wprowadzić ten prototypdo produkcji zaledwie dwa lata później.

Legenda głosi, że po spędzeniu weekendu z jego 1985 Autocraft MK-IV Cobra, Bob Lutz wrócił do biura i poprosił zespół projektowy o stworzenie nowoczesnego samochodu sportowego w tym samym duchu. Jako że był szefem Chryslera, nikt nie mógł odmówić, a Tom Gale stworzył Viper, który był znacznie bardziej dzikim pojazdem niż Cobra MK-IV. W kwestii inżynieryjnej Chrysler współpracował z inżynierami Lamborghini, ponieważ amerykański producent samochodów posiadał wówczas włoską markę. Ostatecznie efektem tej współpracy był Viper z 1991 roku, który zainspirował kreskówki i filmy. Dostawy rozpoczęły się w 1992 roku. To był niesamowity pojazd!

Wyrazisty wygląd przedniego splitter’a stał się inspiracją dla wielu innych modeli Dodge’a, które pojawiły się później; stał się jednym z znaków rozpoznawczych marki. Jego zakrzywione panele karoserii i reflektory przypominające oczy węża były tak odważne, że stały się natychmiastowym hitem. Klienci wcale nie przejmowali się tym, że nie było klamek ani stałego dachu. Kupowali go dla dźwięku, jaki wydobywał się z bocznych wydechów. Później, z powodów bezpieczeństwa, rury przeniesiono do tyłu samochodu.

Wnętrze było kompaktowe, mogło pomieścić tylko dwie osoby na sportowych fotelach. Wysoka konsola środkowa mieściła dźwignię zmiany biegów i ręczny hamulec, podczas gdy na centralnej konsoli Dodge zainstalował kilka wskaźników uznawanych za kluczowe dla samochodu sportowego (lub super samochodu, jak niektórzy go nazywali).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.