1992 BMW 5 Series Touring

1992 BMW 5 Series Touring

Przejdź do galerii zdjęć1992 BMW 5 Series Touring

BMW wprowadziło czwartą generację serii 5 pod koniec 1987 roku, ale na premierę wersji kombi trzeba było czekać do 1991 roku, kiedy to zaprezentowano model na rok 1992.

Choć nie była to pierwsza wersja kombi BMW, to jednak była pierwsza oparta na serii 5, a klienci ją uwielbiali, ponieważ stanowiła prawdziwy sportowy samochód rodzinny, który mógł pomieścić wiele rzeczy w swoim dużym bagażniku. Pojazd zaskakiwał klientów również napędem na wszystkie koła dostępnym w wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 2.5 litra oraz oszczędnymi silnikami turbodiesel. Co więcej, większość wersji mogła osiągnąć prędkość przekraczającą 200 km/h (124 mph). Dodatkowo, model 5 Series Touring oferował wiele funkcji komfortowych oraz imponującą listę systemów bezpieczeństwa.

Z przodu samochód zachował charakterystyczny design z czterema reflektorami, podobny do swoich poprzedników E12 i E28. To była jedyna wizualna cecha, która je łączyła. Lampy kierunkowskazów umieszczone były na zewnętrznych stronach przedniej części pojazdu. Ponadto dolna część zderzaka mogła integrować dostępne prostokątne światła przeciwmgielne. To była spójna ewolucja w stosunku do poprzednich generacji serii 5, która podążała za językiem designu zapoczątkowanym przez BMW serii 7 z 1986 roku (E32).

Model 5 Series z 1988 roku charakteryzował się opływowym kształtem nadwozia, z mniej kanciastymi detalami. Był to prawie już koniec lat 80., a kanciasta stylistyka wczesnych lat 80. została już zapomniana. Do słupka B, model Touring dzielił komponenty ze swoją wersją sedan. Jednak po tym, producent całkowicie przeprojektował pojazd, wydłużając dach za tylnymi pasażerami, aż do środkowej części bagażnika. Dodano także trzeci zestaw okien obok

Wewnątrz, producent kontynuował ideę montażu centralnej konsoli skierowanej w stronę kierowcy. Nowa deska rozdzielcza zintegrowała trapezoidalny zestaw wskaźników, wypełniony klasycznym układem czterech zegarów BMW, z dużym obrotomierzem i prędkościomierzem flankerowanym przez mniejsze wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Mimo że był to samochód kombi, był dostępny zarówno z tapicerką materiałową, jak i skórzaną. Pomiędzy wzmocnionymi przednimi fotelami znajdowała się konsola centralna, w której umieszczono selektor automatycznej skrzyni biegów lub dźwignię zmiany biegów. Z tyłu, klienci mogli usiąść na rozkładanej (60/40) kanapie, która mogła zwiększyć przestrzeń bagażową z 420 litrów (14,8 stóp sześciennych) do 1 670 litrów (59 stóp sześciennych).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.