1992 BMW M5 Touring

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW zaskoczyło swoich klientów, wprowadzając wersję M5 Touring w 1992 roku, rzucając wyzwanie konkurencji do stworzenia podobnych sportowych kombi.

Niemiecki producent samochodów wprowadził na rynek serię 5 (model E12) w 1972 roku jako sedan i utrzymał ten styl aż do trzeciej generacji, która zadebiutowała w 1988 roku. Jednak w 1992 roku BMW odświeżyło swoją ofertę, wprowadzając nie tylko sedan, ale także kombi, które nazwano Touring, zgodnie z systemem nazewnictwa producenta. Ale to nie koniec niespodzianek – dodanie ręcznie składanej wersji M5 Touring było jeszcze bardziej zaskakujące. Klienci jednak nie byli przygotowani na taki pojazd, co sprawiło, że producent zdołał sprzedać mniej niż 1000 sztuk. Dobrą stroną tej historii było to, że wszystkie miały ulepszony silnik S38B38 z rzędowym sześciocylindrowym układem, który był mocniejszy od swojego poprzednika.

Z przodu, E34 M5 Touring wyglądał nieco inaczej niż jego nie-M odpowiedniki. Choć wciąż miał ten sam design z czterema reflektorami, czarna atrapa między nimi została ozdobiona małym emblematem M5 w klasycznych kolorach czerwonym, ciemnoniebieskim i jasnoniebieskim, typowych dla BMW Motorsport. Dodatkowo, specjaliści od motorsportu zamontowali nowy zderzak z dwoma prostokątnymi lampami przeciwmgielnymi i szarym spojlerem dolnym.

M5 Touring dzielił karoserię z resztą rodziny modeli. Po pomalowaniu dostarczano go do BMW M w Garching koło Monachium, aby dokończyć montaż. Tam, w dużej mierze ręcznie, uzyskiwano wyższą jakość wykończenia i wyrównania paneli nadwozia. Do słupka B był podobny do swojego sedana. Z tyłu, do słupków D, wyglądał inaczej. Miał wydłużony dach za tylnymi pasażerami, sięgający połowy przestrzeni bagażowej. Chromowane podwójne wydechy wystawały spod specyficznego dla M zderzaka tylnego.

Wnętrze M5 Touring było wykończone skórą i miało kilka detali M. Dolna część kierownicy i tablica rozdzielcza ozdobione były emblematami M. Ponadto, trójkolorowy motyw producenta samochodów został zastosowany na gałce zmiany biegów oraz tapicerce. Wyświetlacz LED zamontowany na dole tablicy rozdzielczej pokazywał informacje z komputera pokładowego pojazdu, do którego można było uzyskać dostęp za pomocą małego przycisku umieszczonego na dźwigni kierunkowskazów. Pojazdy z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami miały przełącznik zamontowany na krawędzi osłony zestawu wskaźników. Z tyłu klienci mogli usiąść na dzielonej (60/40) kanapie, co pozwalało na powiększenie przestrzeni bagażowej z 420 litrów (14.8 cu-ft) do 1670 litrów (59 cu-ft).

3.8

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność3795 Cm3
Moc250 Kw @ 6900 Rpm
340 Hp @ 6900 Rpm
335 Bhp @ 6900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 4750 Rpm
400 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 Zr18
Długość185.8 In (4719 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/59.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3935.2 Lbs (1785 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5026.5 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Emisja CO2352 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.