Mercedes-Benz wprowadził dwudrzwiową wersję swojego flagowego modelu, potężnej Klasy S, kontynuując w ten sposób tradycję produkcji luksusowych coupe dla swoich klientów.
W przeciwieństwie do swojego głównego rywala, BMW, które skupiło się na sportowym wizerunku w modelu serii 8, Klasa CL (C140) została zaprojektowana z myślą o komforcie i luksusie. Jej wygląd był daleki od smukłości czy aerodynamiki. Zamiast tego była masywna i wymagająca, bardziej skoncentrowana na klientach, którzy nie pragnęli codziennie osiągać maksymalnej prędkości pojazdu. Chcieli po prostu być rozpieszczani i traktowani z troską w drodze do biura czy na wakacje. W ciągu swojej siedmioletniej produkcji powstało około 20 000 egzemplarzy tego majestatycznego, luksusowego coupe.
Choć była dwudrzwiową wersją Klasy S, nie dzieliła żadnych elementów nadwozia ze swoim czterodrzwiowym odpowiednikiem. Jej zderzaki w kolorze nadwozia, czarny grill i opadające reflektory wyglądały futurystycznie jak na tamte czasy. Z profilu, Coupe Klasy S (z kodem C140) miało rosnącą linię okien, która rozciągała się poza kabinę na wysoki tylny klapę. Słupki B były chowane. W związku z tym, gdy wszystkie cztery okna były opuszczone, wyglądała jak coupe z twardym dachem lub imitacja kabrioletu (według europejskich standardów).
Wewnątrz, wykończona skórą kabina oferowała komfortowe fotele kubełkowe z przodu i kanapę dla dwóch osób z tyłu. Deska rozdzielcza miała kanciasty projekt zegarów, w którym prędkościomierz zajmował centralne miejsce. Na pochylonym panelu centralnym, producent umieścił sterowanie klimatyzacją i audio, podczas gdy konsola środkowa gościła selektor biegów.