1994 Nissan Primera Hatchback P10

1994 Nissan Primera Hatchback P10

Przejdź do galerii zdjęć1994 Nissan Primera Hatchback P10

Nissan w 1994 roku wprowadził ostatni lifting pierwszej generacji modelu Primera, oferując klientom lepiej wyposażony model podstawowy oraz nadając świeży wygląd samochodowi, który miał już cztery lata.

Japoński producent samochodów produkował Primery w Wielkiej Brytanii i oferował je w trzech wersjach: sedan, który był najlepiej sprzedającym się modelem, hatchback oraz wersję Traveller. Wersja pięciodrzwiowa miała na celu zaspokojenie potrzeb osób poszukujących większego bagażnika niż w sedanie, ale nie chcących samochodu typu kombi. Dodatkowo, ta wersja zapewniała szersze otwarcie bagażnika dzięki klapie zamiast klasycznej pokrywy. Jej jedyną wadą w porównaniu do sedana był wygląd tyłu, jednak wielu uważało, że jest to godny kompromis, a w 1994 roku Nissan próbował poprawić atrakcyjność oferty poprzez odświeżony przód.

Był to drugi lifting modelu Primera P10, a zmiany ograniczały się do kilku detali, które odróżniały go od poprzednika. Przednia część nadwozia miała wyraźny motyw skrzydła w grillu, który otaczały szerokie reflektory z węższymi wewnętrznymi bokami. Dodatkowo, kierunkowskazy umieszczone w rogach były pokryte przezroczystymi soczewkami z pomarańczowymi żarówkami. Niżej, pod zderzakiem, producent zamontował dyfuzor poniżej dodatkowego wlotu powietrza, który chłodził silnik. Klienci mogli także wybrać samochód z prostokątnymi lampami przeciwmgielnymi jako opcją.

Od bocznego widoku do słupka B, hatchback z 1994 roku dzielił wszystkie panele nadwozia ze swoim bratnim sedanem. Współdzielił również wszystkie ulepszone części, takie jak lekkie obręcze kół dostępne w wyższych wersjach oraz czarne klamki. Za tylnymi drzwiami hatchback miał szerszy słupek C niż w sedanie. Nissan zainstalował wycieraczkę z tyłu, aby oczyścić tylną szybę. Lampy tylne umieszczone w rogach były węższe niż te w sedanie. Producent dodał spojler na klapie bagażnika w sportowej wersji GT.

W środku klienci znajdą nisko zamontowane siedzenia z wieloma regulacjami, w tym wysokości. Wnętrze pokryte welurem nie było dostępne w zbyt wielu kolorach, a opcja skórzanych siedzeń nie była oferowana. Mimo to producent ulepszył zestaw wskaźników, dodając drugi wyświetlacz LCD pokazujący licznik kilometrów obok istniejącego zegara. Z tyłu kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów. Można ją było również złożyć, zwiększając przestrzeń bagażową z 70 litrów do 1,290 litrów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.