Kiedy Opel odświeżył linię modelową Astry w 1994 roku, poprawił gamę silników, zwiększył bezpieczeństwo i wprowadził pewne zmiany estetyczne we wszystkich wersjach, w tym w wersji kombi.
Pierwsza generacja Astry była już w 1994 roku wielkim sukcesem. Niemiecki producent samochodów odniósł ogromne powodzenie na rynku i zdobywał coraz większy kawałek tortu w postaci modelu Golf. Jednak Opel nie zamierzał na tym poprzestać. Zamiast tego kontynuował rozwój pojazdu i jeszcze bardziej przyspieszył.
W odnowionej wersji Opel zaprezentował nowy przedni pas z przeprojektowaną atrapą chłodnicy o odwróconym kształcie trapezu, na której dominował znak producenta. Zmiany poszły jeszcze dalej, a kierunkowskazy umieszczone w rogach zyskały przezroczyste soczewki zamiast pomarańczowych, jak w Astrze z 1991 roku. Dodatkowo, profil samochodu zachował tę samą długą linię dachu z dwoma drzwiami z każdej strony. Niektórzy mieli nadzieję, że po faceliftingu producent przywróci do sprzedaży wersję trzydrzwiową kombi, jak to miało miejsce w modelu Kadett. Jednak tak się nie stało. Na koniec, z tyłu, Astra Caravan miała przyciemnione soczewki tylnych świateł.
Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w przeprojektowaną deskę rozdzielczą z poduszką powietrzną dla pasażera z boku. Dodatkowo kierowca otrzymał standardową poduszkę powietrzną w nowym, czteroramiennym kole kierowniczym. W systemie audio Opel oferował opcję odtwarzacza CD w najwyższych wersjach wyposażeniowych, podczas gdy wersja podstawowa pozostała bez radia. Składana tylna kanapa zwiększała przestrzeń bagażową z 500 litrów (17,7 stóp sześciennych) do 1,630 litrów (57,6 stóp sześciennych).