1994 Saab 900 Cabrio

Saab wprowadził ostatnią generację modelu 900 w 1994 roku, oferując auto z materiałowym dachem dla tych, którzy lubili jeździć pod otwartym niebem.

W tamtych czasach szwedzki producent samochodów był własnością General Motors, ale Saab nie był zbyt zyskownym aktywem. GM potrzebowało jednak marki premium na europejskim rynku, a Niemcy z Opla się do tego nie nadawali. I, jak każda inna marka premium, musiał oferować wersję kabriolet. Podobnie jak jego sedan i coupe, Cabrio zbudowano na tej samej platformie, która wspierała Opla Vectra.

Samochód miał aerodynamiczny wygląd, który nawiązywał do dziedzictwa producenta w przemyśle lotniczym. Charakteryzował się smukłym przodem z grillem przypominającym samolot, a po bokach znajdowały się dwa wloty powietrza. Grube przednie słupki A pełniły również funkcję łuków bezpieczeństwa, chroniących pasażerów w przypadku dachowania. Z tyłu, krótki bagażnik miał również miejsce do przechowywania materiałowego dachu, gdy był schowany.

W kabinie Saab zamontował parę mocno wyprofilowanych foteli z przodu oraz kanapę z tyłu. Ponieważ była ona wysunięta do przodu, aby zrobić miejsce dla składnego dachu, przestrzeń na nogi była ograniczona. Można więc powiedzieć, że był to głównie pojazd dwuosobowy, z niewielkim miejscem na bagaż za przednimi pasażerami. Mimo to, szwedzcy inżynierowie stworzyli unikalnie wyglądającą deskę rozdzielczą, w której centralna konsola była zintegrowana z dużym elementem deski, który również mieścił zestaw wskaźników. Jak zwykle, stacyjka znajdowała się między przednimi siedzeniami, obok hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.