Niemiecki producent samochodów zaprezentował subtelną modernizację swojego flagowego modelu, W140, starając się ukryć wymiary i proporcje auta.
Mercedes-Benz wprowadził linię W140 w 1991 roku i szybko odkrył, że jego flagowy model nie cieszy się taką popularnością jak jego poprzednik, piękny model W126. Mimo technologicznego zaawansowania, jego design nie dorównywał głównym konkurentom, a także nie był na poziomie swojego poprzednika czy mniejszej Klasy E z tego samego okresu. Sytuacja wymagała szybkich zmian.
Zazwyczaj niemiecki producent nie wprowadzał zmian w designie zbyt szybko, ale tym razem musiał to zrobić. W rezultacie nie czekał czterech lat na wprowadzenie poprawek i zaprezentował odnowioną wersję Klasy S na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w marcu 1994 roku. Zostały zaktualizowane m.in. pomarańczowe kierunkowskazy oraz inne łatwe do wymiany elementy. Dodatkowo, przedni zderzak oraz progi boczne zyskały poziome paski, które wizualnie zmniejszały wysokość auta.
Wnętrze pozostało tak luksusowe jak zawsze, z skórzanym wykończeniem i drewnianymi elementami na desce rozdzielczej i drzwiach. Ponadto, jako flagowy model firmy, był oferowany wyłącznie z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów (5G-Tronic). Aby ułatwić kierowcom parkowanie, od 1995 roku Klasa S mogła być zamawiana z ultradźwiękowym systemem parkowania z czujnikami zamontowanymi w przednim i tylnym zderzaku, zamiast dwóch wysuwanych anten na tylnych błotnikach.