Brytyjskie marki są dumne z produkcji oryginalnego roadstera, a MG była jednym z najlepszych producentów samochodów w tym segmencie, który w 1995 roku zrewolucjonizował pierwotny design, wprowadzając model F.
MG była dobrze znana w historii motoryzacji. Z biegiem czasu straciła część swojego blasku, ale wciąż produkowała modele, które były bardzo atrakcyjne dla klientów. Model F był jednym z nich, ponieważ wyróżniał się na europejskim rynku. Zamiast umieszczać silnik z przodu, zamontowano go za kabiną.
MG wprowadziło nową koncepcję przedniej części F. Pojazd miał okrągłe reflektory oraz owalne kierunkowskazy i światła parkowania umieszczone w zderzaku. Rozdzielona kratka, na której znajdował się znak firmy na pionowym pręcie pośrodku, przypominała niektóre starsze modele MG, ale w subtelny sposób. Z boku roadster wyglądał na zrównoważony, z kierowcą siedzącym w środku samochodu, ponieważ kabina została przesunięta do przodu, aby stworzyć miejsce dla silnika. Za drzwiami, na dolnych bokach, producent umieścił wloty powietrza, które nie były tylko ozdobą. Wreszcie, z tyłu, podwójne rury wydechowe wystawały z zderzaka.
Kabina dla dwóch osób była ciasna dla dorosłych i podzielona była konsolą centralną. Deska rozdzielcza miała układ typu twin-cockpit. Przed kierowcą znajdował się mały zestaw wskaźników, wystarczająco duży, aby pomieścić cztery wskaźniki. Na centralnej konsoli producent dodał dwa dodatkowe wskaźniki nad radiem, a przyciski sterujące systemem HVAC umieszczono na dole.