Mitsubishi był na skraju wprowadzenia ulepszeń do modelu Lancer Evolution, który aspiracji do rywalizacji w Mistrzostwach Świata w Rajdach, a w lutym 1995 roku zaprezentował trzecią wersję tego modelu.
Podczas gdy Subaru i inni producenci samochodów nie wprowadzali nowych wersji każdego roku dla aut biorących udział w rajdach, Mitsubishi pracowało niestrudzenie, aby to osiągnąć. Tak więc, w mniej niż trzy lata, przeskoczyli z Evo do Evo III. Mimo że wszystkie te modele oparte były na tej samej platformie, pochodzącej z piątej generacji Lancerów, wprowadzono nowe ulepszenia.
Najważniejszą wizualną zmianą w Evo III była maska. W odróżnieniu od swojego poprzednika, wyposażono ją w dwa szerokie wloty powietrza, które dostarczały silnikowi zimne powietrze z zewnątrz. Ponadto, przedni zderzak został przeprojektowany, aby pomieścić większy wlot powietrza dla intercoolera oraz dolny spojler, który zmniejszał efekt przyziemienia. Z tyłu producent zamontował regulowane skrzydło na klapie bagażnika.
Wnętrze Evo III było podobne do tego w Evo II. Podobnie jak w swoim poprzedniku, korzystano z najtańszych foteli dostępnych na rynku w podstawowej wersji wyposażeniowej oraz z wysokobolstrowanych w wariantach wyższych. Mimo to, krzywizny deski rozdzielczej i panelu instrumentów mogłyby być lepiej dopracowane. W wersji GSR standardowo montowano fotele sportowe Recaro.