Ford wprowadził model Maverick na rynek europejski w 1993 roku jako wspólny produkt z Nissana, a w 1996 roku przeprowadził jego modernizację, aby dostosować go do nowych norm emisji Euro 2, które miały wejść w życie w styczniu 1997 roku.
Podczas gdy Ford był znany w USA z produkcji SUV-ów i pickupów, w Europie postrzegano go głównie jako producenta samochodów osobowych, takich jak sedany i hatchbacki. Nie uznawano go za znaczącego gracza w segmencie SUV-ów i pojazdów terenowych. Jednak marka z niebieską owalcą dostrzegła rosnące zainteresowanie klientów większymi pojazdami, a Nissan był jednym z producentów, którzy dominowali w tym segmencie. W rezultacie amerykański producent samochodów połączył siły z japońską marką i wprowadził na rynek podwójne modele Maverick/Terrano II w 1993 roku. Przechodząc do 1996 roku, SUV wymagał odświeżenia, aby spełniać nadchodzące normy emisji Euro 2, które stały się obowiązkowe dla pierwszej rejestracji w Europie w styczniu 1997 roku. Oprócz aktualizacji związanych z nowymi przepisami, Ford wprowadził również zmiany w wyglądzie auta, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Jedną z najbardziej znaczących zmian estetycznych zauważono z przodu, gdzie Ford Maverick LWB z 1996 roku miał podwójny system reflektorów zamiast prostokątnych świateł. Otaczał je chromowany grill w stylu „kratki jajka”, przypominający ten z europejskiego pickupa Ford Ranger. Poniżej znajdowała się czarna gumowa listwa ozdabiająca plastikowy zderzak, a na dole była osłona z dwoma wlotami powietrza, które pomagały w chłodzeniu silnika i innych chłodnic.
Jednak w profilu pojazdu nie wprowadzono znaczących zmian w porównaniu do wersji Ford Maverick LWB sprzed faceliftingu. W porównaniu do tej wersji, model z 1996 roku miał czarne lub opcjonalnie chromowane lusterka, ale wciąż czarne klamki drzwi. Zestaw czarnych wkładek chronił krawędzie nadkoli przed odpryskami kamieni i rdzą. W zależności od wersji, Ford Maverick LWB z 1996 roku mógł być wyposażony w stalowe felgi z plastikowymi nakładkami lub felgi aluminiowe. Kolejną drobną zmianą z tyłu było wprowadzenie nowych tylnych świateł z zaokrąglonymi krawędziami w zderzaku.
Klienci zyskali bardziej atrakcyjne wnętrze dzięki wykorzystaniu materiałów wyższej jakości. Deska rozdzielcza pozostała podobna, z zaokrąglonymi kształtami i prostokątnymi otworami wentylacyjnymi na pochylonej centralnej konsoli. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z czterema tarczami, gdzie większe dotyczyły prędkościomierza i obrotomierza, a mniejsze, umieszczone wyżej, wskazywały poziom paliwa i temperaturę. Było również nowe koło kierownicy, z standardową poduszką powietrzną we wszystkich wersjach. W zależności od wersji i opcji, Ford Maverick LWB z 1996 roku mógł być wyposażony w skórzaną tapicerkę na siedziskach i drewniane wykończenie na desce rozdzielczej. Z tyłu znajdowało się dzielone (50/50) siedzenie kanapowe, wystarczająco szerokie, aby pomieścić trzech pasażerów.