GM zainwestowało ponad miliard USD w rozwój drugiej generacji średniej wielkości pojazdu Vectra, sprzedawanego w wielu krajach pod różnymi nazwami, który był dostępny w Australii jako sedan lub hatchback.
Vectra była sprzedawana w wielu krajach pod różnymi markami: Opel w Europie, Vauxhall w Wielkiej Brytanii, Chevrolet w Ameryce Łacińskiej i Holden na rynku australazjatyckim. GM zaprezentowało samochód w 1997 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, używając europejskiej marki, jednak wkrótce inne kraje otrzymały go pod specyficznymi nazwami. Mimo to, wszystkie nosiły nazwę Vectra. Dla rynku australazjatyckiego pojazd był montowany w fabryce GM w Elizabeth, niedaleko Adelaide w Australii.
Dział stylizacji GM zaprojektował kształt Holdena Vectra z 1995 roku, podążając za trendem bio-designu. W rezultacie, samochód miał gładkie linie, zaokrąglone narożniki i opływowe krawędzie. Z przodu znajdowały się cienkie, poziome reflektory, które flankowały odwróconą trapezoidalną kratkę z logo marki. Poniżej, plastikowy zderzak miał dolny fartuch, który integrował dodatkowy, szeroki wlot powietrza, pomagający w chłodzeniu silnika. Okrągłe lampy przeciwmgielne były dostępne za dodatkową opłatą, w zależności od wersji wyposażenia.
Z profilu, Holden Vectra Liftback z 1995 roku wyglądał najsportowiej w swoim lineupie. Po krótkim przodzie, producent zamontował panoramiczną szybę i zakrzywioną linię dachu dla przestrzeni pasażerskiej. W przeciwieństwie do wersji sedan, Liftback miał opadający ku dołowi tylny klapę, o kształcie inspirowanym sportowymi pojazdami dwu-drzwiowymi. Dzięki temu otwarcie bagażnika było szersze. Z tyłu, Holden zamontował lampy tylne w narożnikach oraz plastikowy zderzak oplatający. Sportowy wygląd samochodu podkreślał kształt lusterek bocznych, które były unikalne na rynku, ponieważ ich wsporniki wychodziły z słupków A i były aerodynamicznie profilowane.
Jednym z zmartwień producenta było stworzenie odpowiednio dużej kabiny, w której czterech pasażerów mogłoby wygodnie usiąść. Z przodu zamontowano kubełkowe fotele z wzmocnieniem, które zapewniały wsparcie boczne podczas jazdy w zakrętach z dużą prędkością. Holden Vectra Liftback z 1995 roku miał zakrzywiony kokpit z wyższą sekcją przed kierowcą. Na centralnej konsoli znajdowały się panele sterujące klimatyzacją i systemem audio. Niżej, konsola centralna mieściła dźwignię zmiany biegów (lub selektor biegów dla automatycznych skrzyń biegów) oraz hamulec ręczny. Z tyłu, w przeciwieństwie do wersji sedan, samochód miał standardowe siedzenie z dzieloną kanapą i dostępnym centralnym podłokietnikiem. Producent oferował Vectrę Liftback z elektrycznymi szybami dla wszystkich oraz automatyczną kontrolą klimatu.