1996 Porsche Boxster

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Porsche zaprezentowało model Boxster pod koniec 1996 roku, roadstera, który od razu podzielił fanów marki na tych, którzy widzieli go jako zbawienie dla firmy, oraz tych, którzy uznali go za ogromny błąd.

Na początku lat 90-tych Porsche znajdowało się w poważnych kłopotach finansowych. Jego linia modelowa się starzała. Modele 968 i 928 były w zasadzie odświeżonymi i powiększonymi wersjami aut z końca lat 70-tych. Co więcej, aby zbudować te pojazdy z silnikami z przodu i napędem na tylne koła, producent musiał wykorzystać osobną linię produkcyjną, różniącą się od tej używanej do produkcji 911. Po rozmowach ze specjalistami z Toyoty, mały niemiecki producent sportowych samochodów zrozumiał, że potrzebuje pojazdu, który mógłby dzielić niektóre z podzespołów z modelem 911 i sprzedawać go z zyskiem. Tak powstał Boxster, samochód zaprojektowany tak, aby przypominał wspaniałego 550 Spydera i roadstera, który zwiększył sprzedaż marki. Był bardziej przystępny cenowo niż 911 i oferował podobne doznania za kierownicą.

Z przodu każdy fan mógł zauważyć reflektory, których kształt inspirowany był modelem 911 (generacja 996). Były zaokrąglone z górnych boków i miały poziome kierunkowskazy na dole. Porsche zainstalowało owinięty plastikowy zderzak z parą wlotów powietrza na dolnej stronie, w przedniej części. Ponieważ z przodu nie było silnika, jak w 968, samochód miał niską maskę oraz bagażnik przedni pod pokrywą z logo Porsche.

Porsche oferowało Boxstera wyłącznie jako wersję z otwartym dachem. Jego zaokrąglone kształty z przodu przypominały model 911. Co więcej, samochód miał nawet zbiornik paliwa umieszczony z przodu, z korkiem na prawej błotniku. Przechodząc do boków, roadster miał nachyloną szybę czołową z grubymi słupkami A. Za kabiną producent zainstalował parę łuków bezpieczeństwa za każdym fotelem. Ponieważ silnik znajdował się za kokpitem, producent musiał zainstalować wloty powietrza po bokach, między zaokrąglonymi drzwiami a nadkolami tylnymi, na panelach bocznych. Na końcu, tylna pokrywa silnika miała opadający kształt, a trzecie światło hamowania znajdowało się na górze. Na dole, były obramowane światłami tylnymi zamontowanymi w rogach. Pod tylnym owiniętym plastikowym zderzakiem Porsche zamontowało pojedynczy wydech pośrodku, zakończony owalnym końcówką.

Wewnątrz zespół projektowy inspirował się modelem 911, oferując Boxstera standardowo wyposażonego w fotele z wysokim oparciem. Nawet deska rozdzielcza przypominała najbardziej znanego brata samochodu, z obrotomierzem w środku panelu instrumentów, flankowanym przez prędkościomierz po lewej stronie i kilkoma innymi wskaźnikami po prawej. W centralnym panelu znajdowały się sterowniki klimatyzacji i systemu audio. Opcjonalnie klienci mogli zamówić jednostkę multimedialną z nawigacją satelitarną i odtwarzaczem CD.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.