1997 Holden Commodore Wagon VT

1997 Holden Commodore Wagon VT

Przejdź do galerii zdjęć1997 Holden Commodore Wagon VT

Holden wprowadził trzecią generację modelu Commodore, znaną jako VT, w 1997 roku, a wraz z sedanem zaprezentował również wersję kombi, która była dostępna w wersji siedmiomiejscowej.

Po dwóch udanych generacjach modelu Commodore, opartych na europejskich platformach, GM rozważał powtórzenie tego przepisu. W rezultacie trzecia iteracja tego modelu została wyprodukowana na tej samej podstawie co jego europejski odpowiednik, Opel/Vauxhall Omega B. Jednak w odróżnieniu od swojego sedanowego brata, kombi miało wydłużony rozstaw osi, co lepiej pasowało do pojazdu rodzinnego. Holden Commodore Wagon z 1997 roku został dobrze przyjęty przez klientów dzięki swojej przestronnej kabinie i możliwości przewozu siedmiu pasażerów. Dodatkowo, linia silników została dostosowana do potrzeb australijskich klientów.

Samochód został stylizowany w erze bio-designu. W rezultacie Holden Commodore Wagon z 1997 roku miał poziome reflektory z zaokrąglonymi krawędziami. Flankowała je wąska atrapa chłodnicy z pionowym żebrem pośrodku. Poniżej, australijski producent zamontował plastikowy zderzak z wbudowanym dolnym wlotem powietrza. W odróżnieniu od swojego sedanowego odpowiednika, wersja kombi nie była dostępna z lampami przeciwmgielnymi na początku sprzedaży.

Z profilu, Holden Commodore Wagon z 1997 roku dzielił przednie elementy, aż do słupka B, z wersją sedan. Jego klamki drzwiowe były na równi z nadwoziem, a wszystkie panele drzwiowe były identyczne z tymi z wersji trzyboksowej. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, tylne drzwi kończyły się bardziej na przód niż nadkola w wersji sedan. Jak każdy pojazd w kształcie kombi, samochód miał również trzeci rząd okien umieszczony obok bagażnika. Producent oferował pojazd z stalowymi felgami w wersjach Executive i Acclaim, podczas gdy najwyższa wersja wyposażenia, Berlina, standardowo była wyposażona w 16-calowe felgi aluminiowe. Z tyłu, producent zamontował wąskie światła tylne, które flankowały szeroką klapę bagażnika. Dodatkowo, zderzak poniżej miał wycięcie w górnej części, co skutkowało niższą wysokością załadunku.

Aby samochód wyglądał bardziej atrakcyjnie dla klientów, Holden Commodore Wagon VT z 1997 roku miał zaokrągloną deskę rozdzielczą z dobrze wyposażonym centralnym panelem. Producent zainstalował zestaw nawiewów w górnej części, a poniżej umieścił panel sterowania HVAC i radio. Dodatkowo, w konsoli centralnej znajdowała się dźwignia zmiany biegów (lub wybierak biegów w wersjach z automatyczną skrzynią biegów) oraz hamulec ręczny. Ponadto, podłokietnik z przestrzenią do przechowywania pod spodem był uważany za bardzo ważny dla tego modelu. Jako opcję, Holden oferował samochód z parą dodatkowych siedzeń umieszczonych w bagażniku, chociaż z ograniczoną przestrzenią na nogi i głowę, co sprawiało, że były one odpowiednie tylko dla dzieci.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.