Po wycofaniu się Renault z rynku amerykańskiego, Chrysler przejął resztki American Motor Corporation i wprowadził odświeżoną wersję znanego modelu Cherokee XJ.
Renault zakończyło swoją współpracę z American Motors Corporation w 1987 roku, po tym jak sprzedało ją Chryslerowi, a następnie opuściło rynek USA. Niemniej jednak, jednym z najważniejszych modeli rozwiniętych z pomocą finansową i technologią europejskiego producenta pozostał Jeep Cherokee. Model ten sprzedawał się dobrze, a Chrysler chciał przejąć tę markę i ostatecznie to osiągnął. Przechodząc do roku 1997, słynny model XJ został znacznie ulepszony, przyjmując pewne elementy stylizacyjne inspirowane większym bratem, Grand Cherokee, który Chrysler wprowadził na rynek w 1993 roku.
Z przodu samochód zachował główne elementy designu, które uczyniły pierwszą generację Cherokee ulubioną dla wielu. Jego płaska, siedmiożebrowa atrapa chłodnicy została przekształcona i zintegrowała prostokątne reflektory. Pod nimi producent umieścił poziome kierunkowskazy, a nowy zderzak dopełnił całości. Klienci mogli zamówić go w kolorze nadwozia, a na pierwszy rzut oka wyglądał jak wykonany z plastiku, podczas gdy był zrobiony ze stali.
Z profilu, kompaktowy crossover, który zrewolucjonizował rynek motoryzacyjny, nadal miał płaskie powierzchnie i okna, ale zaokrąglone krawędzie, co sprawiało, że wyglądał bardziej zaokrąglono. Dodatkowo, Jeep dodał plastikowe listwy na panelach drzwiowych. W tym samym czasie, plastikowe elementy wokół nadkoli były elegancko kontynuowane przez zderzaki. W rezultacie samochód miał spójną całość stylizacji. Chrysler uznał, że duże klamki powinny pozostać, ponieważ były łatwe w obsłudze nawet w rękawicach. Zmiany w designie miały również wpływ na pojazdy sprzedawane za granicą, w Europie, przez Renault. Na końcu, szeroka klapa bagażnika została zachowana i flankowana przez przeprojektowane tylne światła.
W środku, użytkowy wygląd Cherokeego z 1984 roku został zastąpiony znacznie nowocześniejszym. Deska rozdzielcza została przeprojektowana, integrując zestaw wskaźników i centralny panel w jeden duży komponent. Dodatkowo, producent zamontował podwójne poduszki powietrzne w SUV-ie, poprawiając bezpieczeństwo. Klienci mogli znaleźć wygodne fotele kubełkowe dostępne w tkaninie lub sztucznej skórze z przodu, w zależności od wersji. Z tyłu, płaska składana kanapa mogła powiększyć przestrzeń bagażnika, jeśli zajdzie taka potrzeba. Bagażnik nie był zbyt przestronny, zwłaszcza że mieścił również koło zapasowe zamontowane po stronie kierowcy.