Peugeot wprowadził linię modeli 306 w 1993 roku, a w maju 1997 roku odświeżył tę gamę, aktualizując design i napęd kompaktowego pojazdu.
Wersja sedan trafiła na rynek w 1994 roku jako dodatek dla tych, którzy nie chcieli łączyć kabiny z przestrzenią bagażową. I, podobnie jak reszta serii 306, również została zaktualizowana w 1997 roku w ramach tzw. Fazy 2 samochodu, znanej jako facelift.
Mimo że był to typowy pojazd, nie musiał wyglądać nudno. Peugeot dodał więcej stylu do przodu samochodu. Nowe reflektory miały przejrzyste kierunkowskazy i zaokrąglone krawędzie, co nadawało im bardziej organiczny kształt. Nadal panowała era bio-designu. Pod grillem z jedną szczeliną producent umieścił zmodyfikowany zderzak, który miał uśmiechnięty dolny grill, uzupełniający strefę chłodzenia silnika. Z profilu, w zależności od poziomu wyposażenia, sedan otrzymał lakierowane w kolorze nadwozia lusterka i klamki. Z tyłu Peugeot oferował opcję wycieraczki tylnej szyby, co było nietypowe dla sedana. Ostatecznie, na tylnej części samochodu, producent zamontował przyciemnione światła tylne zamiast wcześniej stosowanych przezroczystych.
Wnętrze samochodu charakteryzowało się mniejszą liczbą ostrych krawędzi i kanciastych kształtów. Dodatkowo, Peugeot umieścił kontrolki klimatyzacji i nowy system audio na centralnym panelu. Fotele były takie same jak w poprzedniku, a oczywiście nie było dostępnych skórzanych wersji.