1997 Pontiac Grand Prix Coupe
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

Zawodowiec_1997 - ocena: 3/5

"Grand Prix z 1997 roku to ciekawy klasyk, ale niestety ma swoje lata. Silnik ma moc, ale zawieszenie mogłoby być lepsze. Dla fanów marki to fajna opcja, ale trzeba się liczyć z kosztami utrzymania."

1997 Pontiac Grand Prix Coupe

Przejdź do galerii zdjęć1997 Pontiac Grand Prix Coupe

Latem 1996 roku Pontiac wprowadził na rynek siódmą generację modelu Grand Prix, składającą się z sedana i coupe, skierowaną do klientów poszukujących amerykańskiej mocy w europejskim formacie.

Nowy model opierał się na koncepcji samochodu sportowego z napędem na przednie koła, który miał zapewnić wystarczające emocje, ale także być odpowiedni do codziennych dojazdów. Pontiac oferował Grand Prix w wersji z czterema lub dwoma drzwiami, przy czym ta druga była przeznaczona dla tych, którzy tak naprawdę nie potrzebowali tylnych siedzeń. Dodatkowo, udoskonalona druga generacja platformy W-body szybko zyskała uznanie wśród klientów.

Wzór zaprojektowany przez Johna Manoogiana II i Toma Keamsa charakteryzował się organicznymi, płynącymi liniami nadwozia. Przedni zderzak miał smukłe reflektory umieszczone na bokach, z kierunkowskazami na przednich błotnikach. Klienci i fani marki mogli łatwo rozpoznać charakterystyczny podzielony grill Pontiac z przodu, wkomponowany w otaczający plastikowy zderzak. Na dolnym zderzaku zainstalowano parę okrągłych świateł przeciwmgielnych po bokach. Profil samochodu ukazywał falisty kształt z lekko podniesioną linią dachu przy połączeniu z słupkami C. Z tyłu, pochylona do przodu szyba i krótki bagażnik nadawały sportowy wygląd temu modelowi.

Wewnątrz, producent zamontował wzmocnione przednie fotele oraz kanapę przystosowaną dla dwóch osób z tyłu. Na desce rozdzielczej zestaw wskaźników składał się z czterech tarcz, z dużym obrotomierzem i prędkościomierzem, po bokach których znajdowały się wskaźnik paliwa po lewej stronie i temperatura po prawej. Na konsoli centralnej umieszczono system audio oraz sterowanie klimatyzacją. Na szczycie centralnej konsoli Pontiac zainstalował tak zwane „centrum informacji dla kierowcy” z danymi zbieranymi z komputera pokładowego, które pokazywało nawet ciśnienie w oponach.

3.8L V6 4AT FWD (203 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3791 Cm3
Moc149 Kw @ 5200 Rpm
203 Hp @ 5200 Rpm
200 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy225 Lb-Ft @ 4000 Rpm
305 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/60 R16
Długość197.5 In (5017 Mm)
Szerokość72.7 In (1847 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.1 In (1
Rozstaw osi110.5 In (2807 Mm)
Masa własna3428.2 Lbs (1555 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2233.2 G/Km

3.8L V6 Supercharged 4AT FWD (243 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3791 Cm3
Moc179 Kw @ 5200 Rpm
243 Hp @ 5200 Rpm
240 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 3600 Rpm
380 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna139.8 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/60 R16
Długość197.5 In (5017 Mm)
Szerokość72.7 In (1847 Mm)
Wysokość54.8 In (1392 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61 In (1
Rozstaw osi110.5 In (2807 Mm)
Masa własna3494.3 Lbs (1585 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Emisja CO2257 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.