1998 BMW M5

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Trzy lata po wprowadzeniu modelu E39 serii 5, BMW zaprezentowało najsilniejszą wersję tego auta, M5, która jako pierwsza zrezygnowała z silnika rzędowego sześciocylindrowego.

Trzecia generacja samochodów z oznaczeniem M5 była pierwsza, która była produkowana masowo na linii montażowej, a nie ręcznie przez mistrzów z BMW Motorsport. Producent zaprezentował ten model na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1998 roku, a w 2000 roku przeprowadził jego odświeżenie. To był samochód, który mógł rozpalić Twoje włosy, a następnie zgasić je kontrolowanym poślizgiem w zakręcie. I wszystko to działo się w komfortowym, eleganckim i nieco luksusowym czterodrzwiowym sedanie. Co więcej, był to ostatni analogowy M5, wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną i mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Chociaż późniejsze wersje M5 były szybsze, niektórzy uważają E39 M5 za najlepszy z nich wszystkich. I nie chodziło tylko o silnik. To był cały pakiet, który pomógł mu zdobyć ten status.

Patrząc z przodu, majestatyczny wygląd E39 M5, pięknie zaprojektowany przez Joji Nagashima, miał soczewki, które pokrywały cztery reflektory, podobnie jak w reszcie modelu E39 serii 5. Zderzak poniżej był inny niż te zainstalowane w pozostałych wersjach. Okrawe światła do jazdy dziennej, często nazywane „oczami anioła”, były pomarańczowe, więc nie wyglądały zbyt anielsko. Wręcz przeciwnie. Pod nimi M5 miał szeroki wlot powietrza w kształcie uśmiechniętej buzi, flankowany przez parę wlotów, w których znajdowały się lampy przeciwmgielne.

Z profilu było oczywiste, że to nie był zwykły model E39 serii 5. Jego 18-calowe koła ze stopów lekkich miały unikalny, wieloramienny design. Dodatkowo, wysunięte progi przypominały te, które były zainstalowane w poprzedniej generacji M5, E34. Ponadto, z tyłu, producent umieścił mały spojler na pokrywie bagażnika. Ale najbardziej oczywistą zmianą były wydechy. Podczas gdy napotykowane modele E39 miały pojedynczy lub podwójny układ wydechowy na jednej stronie, M5 mogło poszczycić się czterema wydechami otoczonymi dyfuzorem pod tylnym zderzakiem.

W środku, wykończenie skórzane było luksusowe, ale nadal miało sportowy charakter. Fotele przednie z wysokimi bocznymi podparciami zapewniały, że ich pasażerowie nie będą się przesuwać podczas szybkich manewrów w zakrętach. Dodatkowo, producent oferował opcję tapicerki z mieszaniny Alcantary i skóry. Na centralnej konsoli BMW zainstalowało system audio premium, a dostępna była również jednostka nawigacyjna. Co więcej, po face liftingu, dostępny był również analogowy telewizor.

4.9L V8 6MT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4941 Cm3
Moc294 Kw @ 6600 Rpm
400 Hp @ 6600 Rpm
394 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 3800 Rpm
500 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 Zr18 // 275/35 Zr18
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.6/60.1 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3736.8 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5048.6 Lbs (2290 Kg)
Spalanie miasto11.1 Mpg Us (21.2 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Emisja CO2336 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.