Jako pakiet dla Chevroleta Camaro Z28 z 1998 roku, wersja SS przekraczała granice w każdej dziedzinie, poprawiając osiągi auta oraz ulepszając jego wygląd zewnętrzny.
W pierwszej generacji Camaro, wersja SS była flagowym modelem w ofercie. Posiadała silnik dużej pojemności i była zaprojektowana specjalnie dla tych, którzy żyli na torze wyścigowym. Jednak wprowadzenie Z28 jako wersji drogowej samochodu wyścigowego podzieliło klientów. W przeciwieństwie do Super Sport, Z28 lepiej się prowadziło dzięki lżejszemu silnikowi. W czasach Malaise, Z28 stało się bardziej dynamiczne, ponieważ był wyposażony w silnik zaprojektowany z myślą o efektywności, podczas gdy SS bazowało na większej pojemności. Mimo to, entuzjaści wciąż szanowali oznaczenie SS. Dla czwartej generacji Camaro, Chevrolet wprowadził SS jako pakiet, który można było zamówić dla wersji Z28, co nie tylko poprawiło osiągi pojazdu, ale także wprowadziło kilka wizualnych detali, które wyróżniały go wśród reszty oferty.
W 1997 roku Chevrolet zaktualizował linię Camaro na rok modelowy 1998, w tym przód pojazdu. Przebudowane podwójne reflektory były okrągłe i odsłonięte, a nie prostokątne i wpuszczone w klaster przypominający oczy orła. Były one takie same dla całej gamy Camaro. Posiadały jednak maskę z doładowaniem z funkcjonalnym wlotem powietrza na środku. Dodatkowo, dolny zderzak był wysunięty do przodu i miał nowy zderzak powietrzny z szeroką kratką, po bokach której znajdowały się wloty powietrza, które chłodziły przednie tarcze hamulcowe i mieściły lampy przeciwmgielne.
Z profilu kilka detali wyróżniało Chevroleta Camaro SS z 1998 roku w porównaniu do wersji Z28. Oprócz naklejek SS na przednich błotnikach, auto osadzono na 17-calowych aluminiowych felgach z pięcioma ramionami, owiniętych oponami performance 275/40ZR. Dodatkowo, dzięki opcji poprawiającej osiągi, która była częścią pakietu SS, samochód był niżej osadzony na drodze. Wreszcie, z tyłu Chevrolet dodał skrzydło na klapie bagażnika, starannie zintegrowane z designem tylnego zderzaka. Tak jak reszta gamy, auto miało podwójny system wydechowy, z rurami ze stali nierdzewnej wystającymi spod aerodynamicznie ukształtowanego zderzaka.
Wewnątrz, kierownica owinięta skórą z dwoma ramionami otaczała prędkościomierz o maksymalnej prędkości 155 mph oraz obrotomierz z czerwonym zakresem przy 6 tys. obr./min, a także wskaźniki temperatury płynu chłodzącego, ciśnienia oleju, napięcia i poziomu paliwa. Przednie fotele kubełkowe z wysokimi oparciami i wbudowanymi podłokietnikami były standardowo wyposażone w tapicerkę materiałową, z opcją foteli skórzanych. Na centralnej konsoli producent umieścił standardowy odtwarzacz kasetowy AM/FM z kilkoma opcjami odtwarzaczy CD, w tym 200-watowy system audio Monsoon z dostępnym pilotem i zmieniarką na 12 płyt CD.