1998 Citroen Xsara Coupe VTS

1998 Citroen Xsara Coupe VTS

Przejdź do galerii zdjęć1998 Citroen Xsara Coupe VTS

Citroen wprowadził model Xsara w 1997 roku jako nowego gracza w segmencie kompaktowym, a w następnym roku zaprezentował wersję VTS w kształcie coupe, która miała na celu zdobycie serc młodych klientów poszukujących emocjonujących pojazdów.

Citroen przedstawił Xsarę VTS jako sportowo wyglądający hatchback, ale w przeciwieństwie do innych konkurentów z trzema drzwiami, jej kształt przypominał coupe, a nie kombi. Co więcej, poza sportowym wyglądem, samochód był wyposażony w szeroki wybór silników, które odpowiadały różnym potrzebom i budżetom. W ten sposób Citroen starał się zdobyć większy kawałek rynku kompaktów. Niestety dla francuskiego producenta, klienci nie szturmowali salonów pomimo świetnego stylu pojazdu.

W przeciwieństwie do niemieckich producentów, którzy preferowali zasadę funkcji następującej po formie przy budowie samochodów, Citroen zastosował ideę formy następującej po funkcji, projektując Xsarę Coupe VTS. Niemniej jednak producent musiał również zmieścić się w budżecie, co skutkowało tym, że niektóre części pojazdu były wspólne z pięciodrzwiowym odpowiednikiem.

Na przedzie wąskie, organiczne reflektory były lekko opadające wokół narożników i miały wyraźne kierunkowskazy. Górna krata, zamontowana nad zderzakiem, miała poziomą szczelinę, w której logo marki zajmowało centralne miejsce. Czarny, szeroki element z gumy chronił zderzak przed drobnymi uderzeniami na parkingu, podczas gdy dolna osłona miała dodatkowy wlot powietrza, flankiowany przez parę lamp przeciwmgielnych w opcji.

Jednak profil samochodu był tym, co rozpalało wyobraźnię klientów. Lekko wznosząca się linia boczna z czarnymi wykończeniami była przedłużona w kierunku słupków C. Opadająca klapa bagażnika kończyła pojazd i miała mały spojler.

Citroen stworzył przyjazne dla użytkownika wnętrze z materiałowymi tapicerkami. W zależności od poziomu wyposażenia i wersji silnikowej, Xsara VTS była dostępna z parą foteli kubełkowych lub sportowych z wyższymi bokami. Kierowca miał przed sobą zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza na środku oraz wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury wody po bokach.

Citroen opracował linię Xsara w czasach bio-designu, więc wersja VTS przyniosła te zasady. W rezultacie linie wnętrza były głównie zaokrąglone, z centralnym panelem, który kontynuował daszek deski rozdzielczej. Mieścił on sterowanie systemem klimatyzacji i radiem. Z tyłu producent zamontował wąskie siedzenie z rozdzieloną oparciem. Tam mogły zasiąść dwie dorosłe osoby na krótkich trasach w mieście.

Pod maską Citroen zainstalował wybór silników diesla i benzynowych, które oferowały moc od 90 PS (89 hp) do 167 PS (165 hp). Wszystkie wersje były sparowane z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która przekazywała moc tylko na przednie koła.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.