Honda wprowadziła szóstą generację modelu Accord na rynek amerykański w 1997 roku na rok modelowy 1998, a sukces tego samochodu był ogromny, zajmując czołowe miejsca w rankingach sprzedaży i osiągając średnio ponad 400 000 sprzedanych egzemplarzy rocznie przez pięć lat jego istnienia.
Japoński producent zaprojektował trzy wersje szóstego pokolenia Accorda. Jedna z nich była skierowana na rynek europejski, druga na klientów azjatyckich, a trzecia na kontynent północnoamerykański. Choć niektóre elementy i podzespoły były wspólne, ogólny design i cechy tych wersji znacznie się różniły. Wersja produkowana w USA była składana w Marysville, w stanie Ohio, co pozwoliło producentowi utrzymać niską cenę i szybko dostarczać samochody, dzięki krótszym łańcuchom dystrybucji. Dodatkowo, model ten charakteryzował się doskonałym wskaźnikiem ceny do wartości i był już znany ze swojej niezawodności. Był dostępny jako czterodrzwiowy sedan, skierowany do rodzin, oraz jako coupe dla tych, którzy szukali bardziej sportowego pojazdu, ale wciąż wystarczająco niezawodnego, by być traktowanym jako wieloletni partner.
Kiedy zespół projektowy zebrał się, aby stworzyć szóstą generację tego średniej wielkości pojazdu, zrozumiał, że młodsze pokolenie nie jest zbyt entuzjastycznie nastawione do chromowanych detali. W rezultacie, Honda Accord Sedan 1998 nie miał błyszczących wykończeń na nachylonym grillu. Ponadto, wąskie reflektory były skierowane w dół, w stronę centrum samochodu. Tworzyło to sportowy wygląd pojazdu, mimo że był to zwykły sedan rodzinny. Dodatkowo, zderzak od dołu posiadał szeroki wlot powietrza przecięty poziomą listwą od jednej do drugiej strony.
Oprócz prawie neutralnego profilu, Honda Accord Sedan 1998 miał lekko wznoszącą się linię okien, co wizualnie łączyło reflektory i światła tylne. Podobnie jak jego poprzednicy, pojazd miał płaskie klamki do drzwi, które podążały za tą samą linią. Producent nie chciał stworzyć pojazdu, który wyróżniałby się z tłumu, a to wydawało się być sprawdzoną receptą na sukces. Z tyłu, szerokie światła tylne rozciągały się od tylnych błotników do klapy bagażnika, co nadawało pojazdowi elegancki wygląd.
W środku znajdowało się więcej niż przeciętny pojazd. Przestronna kabina była komfortowa, z dwiema fotelami kubełkowymi z przodu, oddzielonymi wąskim konsolą centralną, w której znajdowały się dźwignia zmiany biegów oraz hamulec ręczny. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników przypominający ten z czwartej generacji Accorda. Miał duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, podczas gdy wskaźniki poziomu paliwa i temperatury znajdowały się po prawej stronie deski rozdzielczej. Z tyłu producent zainstalował jednolitą, składana ławkę wystarczająco szeroką dla trzech dorosłych, zapewniającą wystarczającą ilość miejsca na nogi i głowy.
Pod maską, Honda Accord z 1997 roku była dostępna z wyborem trzech silników o mocy od 135 KM (133 hp) do 200 KM (197 hp). Najsłabsza wersja była wyposażona w pięciobiegową skrzynię manualną, podczas gdy pozostałe były połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jak jego poprzednicy, samochód oparty był na platformie z podwójnym wahaczem z przodu i nowym systemem pięciu ogniw z tyłu.
Honda Accord to samochód produkowany przez Hondę. Accord został wprowadzony na rynek w 1976 roku jako kompaktowy hatchback, z wyglądem podobnym do powiększonej współczesnej Hondy Civic. W 1977 roku zadebiutowała wersja sedan z czterema drzwiami.
Szósta generacja (1998–2002)
W 1998 roku Accord przeszedł kolejną dużą modernizację. Teraz, w szóstej generacji, największy Accord do tej pory powrócił do bardziej konserwatywnych korzeni. Wersja kombi została wycofana z rynku północnoamerykańskiego, ale pozostała dostępna w innych częściach świata.
Od momentu wprowadzenia coupé w 1988 roku, model ten wykorzystywał wszystkie zewnętrzne elementy, w tym światła i panele nadwozia, z sedana. Niektóre drobne różnice były niemal niezauważalne, a sprzedaż coupé była znacznie słabsza w porównaniu do sedana. Coupé z 1998 roku znane jest teraz jako „Accord Coupe” i czerpie inspiracje z egzotycznego modelu Acura NSX. Ekskluzywne przednie zderzaki, tylne światła, koła i wiele innych paneli nadwozia odróżniają Accord Coupe od bardziej rodzinnej wersji sedana.
Sedan jest dostępny w wersjach DX, LX, EX, LX-V6 i EX-V6, podczas gdy Accord Coupe oferowany jest tylko w wersjach LX, EX, LX-V6 i EX-V6. W sedanie model DX wyposażony jest w silnik 2,2 litra, 130 KM, cztero-cylindrowy, podczas gdy wersje LX i EX oferują bardziej dynamiczny silnik 2,3 litra, 150 KM, cztero-cylindrowy VTEC. Wszystkie modele cztero-cylindrowe mają standardową 5-biegową manualną skrzynię biegów z opcjonalną automatyczną. DX pozostaje wersją nastawioną na wartość, bez systemu audio, manualnych szyb, manualnych zamków, bez tempomatu i na 14-calowych stalowych felgach. Pakiet wartości DX dodaje radio-magnetofon, klimatyzację i tempomat. Wersja LX dodaje elektryczne szyby, elektryczne zamki, tempomat, oświetlenie wnętrza drzwi oraz 15-calowe felgi stalowe. Wersja EX dodaje elektryczne szyberdach, radio/CD, felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp, ABS oraz ulepszony materiał tapicerski. Skórzane fotele są opcją fabryczną dla wersji EX. Wszystkie modele V6 sedan i coupé otrzymują nowy silnik VTEC o pojemności 3,0 litra i mocy 200 KM. Wersja LX-V6 zawiera wszystkie funkcje cztero-cylindrowego LX, z wyjątkiem 16-calowych felg stalowych. EX-V6 jest standardowo wyposażony w skórzaną tapicerkę, ABS, automatyczną skrzynię biegów, automatyczne światła oraz w pełni automatyczną klimatyzację. Niektóre opcje montowane przez dealerów to: zestaw wykończenia w kolorze złotym, złote końcówki wydechu, złote dekielki na felgi, 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej, odtwarzacz kaset, światła przeciwmgłowe, spojler, system alarmowy, wizjer na szyberdach, pokrowiec na samochód i chromowane felgi.
Accord Euro R / Torneo Euro R wprowadzono również w 2001 roku, z silnikiem H-series (h22a7) o mocy 220 KM oraz funkcjami 'R’ takimi jak fotele Recaro, LSD, sportowe zawieszenie i gałka zmiany biegów z tytanu.
W 1999 roku Accord zyskał składane lusterka.
Od 1998 roku kluczyki do Hondy Accord były wyposażone w mikroprocesory immobilizera.
W 2001 roku zarówno sedan, jak i coupé Accord przeszły drobne zmiany wizualne. Nowy przód, tylny zderzak, zmiany w bocznych osłonach, nowe tylne światła i projekty kół odświeżają wygląd Accorda. Wnętrze niewiele się zmienia, z wyjątkiem pewnych zmian w materiałach i konfiguracji audio. Modele LX i LX-V6 otrzymują standardowo odtwarzacz CD, a EX i EX-V6 zyskują 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej z odtwarzaczem kaset i automatyczną klimatyzacją. Edycja Specjalna wraca do modeli coupé i sedan. Zawiera wszystkie cechy modelu LX, ale dodaje ekskluzywne felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp oraz 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej z odtwarzaczem kaset. Honda decyduje się na kontynuację tej generacji Accorda przez dodatkowy rok. Typowy cykl generacji Accorda wynosił 2:4. Nowy model byłby wydawany i trwał przez lata 1 i 2 bez zmian. Następnie otrzymywałby lifting w latach 3 i 4, a potem byłby zastępowany przez nowy projekt i cykl się powtarzał. Ta generacja będzie trwała łącznie 5 lat, zanim zostanie zastąpiona przez siódmą generację (2003) Accorda. Ruch ten okazał się interesujący dla Hondy, ponieważ sprzedaż Accorda pozostała stabilna mimo dodatkowego roku.
W 2001 roku Edycja Specjalna została wycofana, a Pakiet Wartości DX wprowadzono ponownie.
W 2002 roku Edycja Specjalna powraca po raz ostatni w modelu Accord.