1998 Honda Accord Sedan - CF8

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

1998 Honda Accord Sedan – CF8

Przejdź do galerii zdjęć1998 Honda Accord Sedan - CF8

Honda wprowadziła szóstą generację modelu Accord na rynek amerykański w 1997 roku na rok modelowy 1998, a sukces tego samochodu był ogromny, zajmując czołowe miejsca w rankingach sprzedaży i osiągając średnio ponad 400 000 sprzedanych egzemplarzy rocznie przez pięć lat jego istnienia.

Japoński producent zaprojektował trzy wersje szóstego pokolenia Accorda. Jedna z nich była skierowana na rynek europejski, druga na klientów azjatyckich, a trzecia na kontynent północnoamerykański. Choć niektóre elementy i podzespoły były wspólne, ogólny design i cechy tych wersji znacznie się różniły. Wersja produkowana w USA była składana w Marysville, w stanie Ohio, co pozwoliło producentowi utrzymać niską cenę i szybko dostarczać samochody, dzięki krótszym łańcuchom dystrybucji. Dodatkowo, model ten charakteryzował się doskonałym wskaźnikiem ceny do wartości i był już znany ze swojej niezawodności. Był dostępny jako czterodrzwiowy sedan, skierowany do rodzin, oraz jako coupe dla tych, którzy szukali bardziej sportowego pojazdu, ale wciąż wystarczająco niezawodnego, by być traktowanym jako wieloletni partner.

Kiedy zespół projektowy zebrał się, aby stworzyć szóstą generację tego średniej wielkości pojazdu, zrozumiał, że młodsze pokolenie nie jest zbyt entuzjastycznie nastawione do chromowanych detali. W rezultacie, Honda Accord Sedan 1998 nie miał błyszczących wykończeń na nachylonym grillu. Ponadto, wąskie reflektory były skierowane w dół, w stronę centrum samochodu. Tworzyło to sportowy wygląd pojazdu, mimo że był to zwykły sedan rodzinny. Dodatkowo, zderzak od dołu posiadał szeroki wlot powietrza przecięty poziomą listwą od jednej do drugiej strony.

Oprócz prawie neutralnego profilu, Honda Accord Sedan 1998 miał lekko wznoszącą się linię okien, co wizualnie łączyło reflektory i światła tylne. Podobnie jak jego poprzednicy, pojazd miał płaskie klamki do drzwi, które podążały za tą samą linią. Producent nie chciał stworzyć pojazdu, który wyróżniałby się z tłumu, a to wydawało się być sprawdzoną receptą na sukces. Z tyłu, szerokie światła tylne rozciągały się od tylnych błotników do klapy bagażnika, co nadawało pojazdowi elegancki wygląd.

W środku znajdowało się więcej niż przeciętny pojazd. Przestronna kabina była komfortowa, z dwiema fotelami kubełkowymi z przodu, oddzielonymi wąskim konsolą centralną, w której znajdowały się dźwignia zmiany biegów oraz hamulec ręczny. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników przypominający ten z czwartej generacji Accorda. Miał duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, podczas gdy wskaźniki poziomu paliwa i temperatury znajdowały się po prawej stronie deski rozdzielczej. Z tyłu producent zainstalował jednolitą, składana ławkę wystarczająco szeroką dla trzech dorosłych, zapewniającą wystarczającą ilość miejsca na nogi i głowy.

Pod maską, Honda Accord z 1997 roku była dostępna z wyborem trzech silników o mocy od 135 KM (133 hp) do 200 KM (197 hp). Najsłabsza wersja była wyposażona w pięciobiegową skrzynię manualną, podczas gdy pozostałe były połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jak jego poprzednicy, samochód oparty był na platformie z podwójnym wahaczem z przodu i nowym systemem pięciu ogniw z tyłu.

Honda Accord to samochód produkowany przez Hondę. Accord został wprowadzony na rynek w 1976 roku jako kompaktowy hatchback, z wyglądem podobnym do powiększonej współczesnej Hondy Civic. W 1977 roku zadebiutowała wersja sedan z czterema drzwiami.

Szósta generacja (1998–2002)

W 1998 roku Accord przeszedł kolejną dużą modernizację. Teraz, w szóstej generacji, największy Accord do tej pory powrócił do bardziej konserwatywnych korzeni. Wersja kombi została wycofana z rynku północnoamerykańskiego, ale pozostała dostępna w innych częściach świata.

Od momentu wprowadzenia coupé w 1988 roku, model ten wykorzystywał wszystkie zewnętrzne elementy, w tym światła i panele nadwozia, z sedana. Niektóre drobne różnice były niemal niezauważalne, a sprzedaż coupé była znacznie słabsza w porównaniu do sedana. Coupé z 1998 roku znane jest teraz jako „Accord Coupe” i czerpie inspiracje z egzotycznego modelu Acura NSX. Ekskluzywne przednie zderzaki, tylne światła, koła i wiele innych paneli nadwozia odróżniają Accord Coupe od bardziej rodzinnej wersji sedana.

Sedan jest dostępny w wersjach DX, LX, EX, LX-V6 i EX-V6, podczas gdy Accord Coupe oferowany jest tylko w wersjach LX, EX, LX-V6 i EX-V6. W sedanie model DX wyposażony jest w silnik 2,2 litra, 130 KM, cztero-cylindrowy, podczas gdy wersje LX i EX oferują bardziej dynamiczny silnik 2,3 litra, 150 KM, cztero-cylindrowy VTEC. Wszystkie modele cztero-cylindrowe mają standardową 5-biegową manualną skrzynię biegów z opcjonalną automatyczną. DX pozostaje wersją nastawioną na wartość, bez systemu audio, manualnych szyb, manualnych zamków, bez tempomatu i na 14-calowych stalowych felgach. Pakiet wartości DX dodaje radio-magnetofon, klimatyzację i tempomat. Wersja LX dodaje elektryczne szyby, elektryczne zamki, tempomat, oświetlenie wnętrza drzwi oraz 15-calowe felgi stalowe. Wersja EX dodaje elektryczne szyberdach, radio/CD, felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp, ABS oraz ulepszony materiał tapicerski. Skórzane fotele są opcją fabryczną dla wersji EX. Wszystkie modele V6 sedan i coupé otrzymują nowy silnik VTEC o pojemności 3,0 litra i mocy 200 KM. Wersja LX-V6 zawiera wszystkie funkcje cztero-cylindrowego LX, z wyjątkiem 16-calowych felg stalowych. EX-V6 jest standardowo wyposażony w skórzaną tapicerkę, ABS, automatyczną skrzynię biegów, automatyczne światła oraz w pełni automatyczną klimatyzację. Niektóre opcje montowane przez dealerów to: zestaw wykończenia w kolorze złotym, złote końcówki wydechu, złote dekielki na felgi, 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej, odtwarzacz kaset, światła przeciwmgłowe, spojler, system alarmowy, wizjer na szyberdach, pokrowiec na samochód i chromowane felgi.

Accord Euro R / Torneo Euro R wprowadzono również w 2001 roku, z silnikiem H-series (h22a7) o mocy 220 KM oraz funkcjami 'R’ takimi jak fotele Recaro, LSD, sportowe zawieszenie i gałka zmiany biegów z tytanu.

W 1999 roku Accord zyskał składane lusterka.

Od 1998 roku kluczyki do Hondy Accord były wyposażone w mikroprocesory immobilizera.

W 2001 roku zarówno sedan, jak i coupé Accord przeszły drobne zmiany wizualne. Nowy przód, tylny zderzak, zmiany w bocznych osłonach, nowe tylne światła i projekty kół odświeżają wygląd Accorda. Wnętrze niewiele się zmienia, z wyjątkiem pewnych zmian w materiałach i konfiguracji audio. Modele LX i LX-V6 otrzymują standardowo odtwarzacz CD, a EX i EX-V6 zyskują 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej z odtwarzaczem kaset i automatyczną klimatyzacją. Edycja Specjalna wraca do modeli coupé i sedan. Zawiera wszystkie cechy modelu LX, ale dodaje ekskluzywne felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp oraz 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej z odtwarzaczem kaset. Honda decyduje się na kontynuację tej generacji Accorda przez dodatkowy rok. Typowy cykl generacji Accorda wynosił 2:4. Nowy model byłby wydawany i trwał przez lata 1 i 2 bez zmian. Następnie otrzymywałby lifting w latach 3 i 4, a potem byłby zastępowany przez nowy projekt i cykl się powtarzał. Ta generacja będzie trwała łącznie 5 lat, zanim zostanie zastąpiona przez siódmą generację (2003) Accorda. Ruch ten okazał się interesujący dla Hondy, ponieważ sprzedaż Accorda pozostała stabilna mimo dodatkowego roku.

W 2001 roku Edycja Specjalna została wycofana, a Pakiet Wartości DX wprowadzono ponownie.

W 2002 roku Edycja Specjalna powraca po raz ostatni w modelu Accord.

2.3L 5MT (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2156 Cm3
Moc99 Kw @ 5400 Rpm
135 Hp @ 5400 Rpm
133 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy139 Lb-Ft @ 4700 Rpm
188 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość70.3 In (1786 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60.4 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika14 Cuft (396 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2899 Lbs (1315 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

2.3L 5MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2254 Cm3
Moc112 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
150 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy153 Lb-Ft @ 4900 Rpm
207 Nm @ 4900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyP195/70 R 14 90S
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość70.3 In (1786 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60.4 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika14 Cuft (396 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

3.0L V6 4AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc149 Kw @ 5500 Rpm
200 Hp @ 5500 Rpm
200 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 4700 Rpm
264 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R19
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość70.3 In (1786 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/60.4 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika14 Cuft (396 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Emisja CO2253 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.