Isuzu zaprezentowało drugą generację modelu Amigo w 1997 roku na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, a w następnym roku odkryło go na rynek północnoamerykański w wersji kabrioletu, a wkrótce potem w wersji z twardym dachem.
Powrót modelu Amigo był dla wielu miłym zaskoczeniem. Był jednym z nielicznych pojazdów w swojej klasie, który wykorzystywał konstrukcję typu body-on-frame, podczas gdy większość konkurentów w segmencie kompaktowych SUV-ów już przeszła na rozwiązania unibody. Dodatkowo, Isuzu oferowało Amigo niezależne zawieszenie przednie, co czyniło go bardziej komfortowym w codziennej jeździe, chociaż nie był tak solidny jak Wrangler podczas jazdy w terenie. Jedną z najważniejszych ulepszeń w porównaniu do poprzedniej generacji było wprowadzenie funkcji zmiany napędu „on-the-fly”, która pozwalała kierowcom na włączenie napędu 4WD z 2WD podczas jazdy, wystarczyło nacisnąć przycisk.
Isuzu Amigo 3-drzwiowy z 1999 roku zaskoczył klientów odważnym nowym stylem i stał się istotnym konkurentem w swoim segmencie. Jego prostokątne reflektory flankowane były czarnym grillem w stylu kratki, na którym znajdowało się logo marki. Isuzu zamontowało pod nimi czarny lub srebrny zderzak, z dostępnymi prostokątnymi lampami przeciwmgielnymi. Dodatkowo, rozszerzone nadkola nadawały samochodowi bardziej muskularny wygląd.
Podczas gdy Isuzu Amigo z 1998 roku był dostępny wyłącznie z chowanym dachem z tyłu, w modelu z 1999 roku producent dodał opcję z twardym dachem. Dzięki zdejmowanemu dachu, klienci mogli korzystać z pojazdu zimą lub w złych warunkach pogodowych, nie obawiając się warunków atmosferycznych. Z profilu, nachylona szyba i trójkątne słupki B tworzyły sportowy wygląd samochodu. Ponadto, producent zamontował rozszerzone tylne błotniki, które nawiązywały do tych z przodu. Wyprofilowane panele drzwi miały czarne, prostokątne uchwyty drzwi w linii z nadwoziem. Z tyłu, producent umieścił zapasowe koło na zewnątrz, za tylnymi drzwiami, na stelażu.
Isuzu stworzyło wnętrze przypominające samochód osobowy z zakrzywionymi liniami deski rozdzielczej. Kierownica otaczała okrągły zestaw wskaźników z dużymi tarczami dla obrotomierza i prędkościomierza oraz mniejszymi wskaźnikami dla termometru chłodnicy i poziomu paliwa. Radio i panel sterowania klimatyzacją umieszczono na centralnym panelu. Podobnie jak jego wersja kabriolet, Isuzu Amigo 3-drzwiowy z 1999 roku wyposażono w wzmocnione fotele przednie i składane ławki dla dwóch osób z tyłu, co wiązało się z niewielką przestrzenią bagażową.
Pod maską, Isuzu Amigo 3-drzwiowy z 1999 roku był dostępny z dwiema opcjami silnikowymi. Podstawowy model był napędzany 2,2-litrowym silnikiem czterocylindrowym produkcji Holdena w Australii, podczas gdy drugi silnik to 3,2-litrowy silnik wyprodukowany przez Isuzu. Pierwsza wersja była dostępna jako 4×2, podczas gdy druga oferowana była wyłącznie jako 4×4. Obie wersje były dostępne z