Po trzyletniej przerwie, Isuzu wprowadziło drugą generację modelu Amigo w 1997 roku jako model na rok 1998, konkurując w segmencie kompaktowych SUV-ów na ramie.
Podczas gdy wiele firm motoryzacyjnych zaczęło przekształcać produkcję SUV-ów na platformy unibody, Isuzu pozostało przy rozwiązaniu z nadwoziem na ramie dla Amigo. Co więcej, w przeciwieństwie do Toyoty RAV4 czy Hondy CR-V, Amigo miał również dwubiegową skrzynię rozdzielczą, co umożliwiało mu pokonywanie poważniejszych szlaków off-road niż te rywale w segmencie. Isuzu stworzyło model Amigo 1998 na rozwiniętej platformie poprzedniej generacji. Jego podwozie było solidniejsze, zawieszenie zostało poprawione, a nawet wprowadzono system 4×4 z możliwością zmiany napędu w ruchu, który nie wymagał całkowitego zatrzymania pojazdu przy przełączaniu z trybu 2WD na 4WD. To, w połączeniu z niezależnym przednim zawieszeniem, sprawiło, że był on bardziej komfortowy niż lider segmentu, Jeep Wrangler.
Ze swoją odważną i świeżą stylistyką, Isuzu Amigo 1998 był poważnym konkurentem w segmencie. Jego przedni pas charakteryzował się parą prostokątnych reflektorów, których zewnętrzne krawędzie były kontynuowane przez blinkery umieszczone w rogach. Czarny grill w stylu „jajka” pomiędzy nimi nosił chromowany emblemat Isuzu, podczas gdy na dolnej stronie plastikowy zderzak dookoła uzupełniał obraz sportowo wyglądającego pojazdu. Co więcej, szerokie przednie błotniki SUV-a wyglądały muskularnie.
Na wstępie, Isuzu Amigo 1998 był dostępny jako dwudrzwiowy pojazd z płóciennym dachem nad tylnymi siedzeniami. Nad przednimi siedzeniami umieszczono twardy dach z demontowanym panelowym dachem, który można było bezpiecznie przechować w bagażniku. Skośna szyba czołowa i trójkątny słupek B pochylony do przodu nadawały mu stylowy i nowoczesny wygląd. Dodatkowo, Isuzu użyło plastikowych form do nadkoli, aby SUV wyglądał na bardziej wytrzymały. Wygięte panele drzwiowe miały czarne, prostokątne klamki drzwiowe na poziomie nadwozia. Zespół projektowy Isuzu był jeszcze odważniejszy, tworząc tylne błotniki poszerzone nad kołami, podkreślające muskularny wygląd pojazdu. Z tyłu, producent umieścił zapasowe koło na zewnątrz, za tylnymi drzwiami, na uchwycie.
W środku, deska rozdzielcza miała zaokrąglone linie, a przed kierowcą znajdowała się zaokrąglona tablica wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, flanked by wskaźnikami temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Na centralnej konsoli, Isuzu Amigo 1998 miał radio i panel sterowania HVAC. Wzmocnione przednie siedzenia były oddzielone wąskim tunelem środkowym, który mieścił dźwignię zmiany biegów i dźwignię skrzyni rozdzielczej. Z tyłu, kanapa mogła pomieścić dwóch pasażerów, choć z minimalną ilością miejsca na nogi. Niemniej jednak, osoby tam siedzące mogły cieszyć się uczuciem jazdy pod otwartym niebem, dzięki demontowalnemu zadaszeniu.