Isuzu wprowadziło drugą generację modelu Trooper w 1991 roku na rok modelowy 1992, a siedem lat później, w 1998 roku, odświeżyło całą linię, aby utrzymać atrakcyjność samochodu dla klientów.
Trooper cieszył się poważaniem w społeczności miłośników off-roadu dzięki swojej solidnej konstrukcji i silnikom o dużym momencie obrotowym przy niskich obrotach. Dodatkowo, niezawodność była jednym z kluczowych atutów marki w porównaniu do wielu konkurentów. Wygranie Maratonowej Klasy w Rajdzie Paryż-Dakar potwierdziło, że druga generacja Troopera była wartym pojazdem. Klasa Maratonowa nie wymagała napraw podczas wydarzenia przez zespół mechaników, a samochody musiały być w większości seryjne, z jedynie dokonanymi modyfikacjami bezpieczeństwa. To, w połączeniu z zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa tamtych czasów, sprawiło, że Trooper stał się szanowaną marką na rynku. Co więcej, pojazd ten był sprzedawany po obu stronach Atlantyku, co skutkowało szeroką gamą silników dopasowanych do wymagań rynku.
W miarę jak era szorstkich krawędzi SUV-ów zbliżała się ku końcowi, japoński producent wygładził przednią część Isuzu Troopera z 1998 roku w wersji trzydrzwiowej. Prostokątne reflektory miały zaokrąglone rogi i otaczały trapezoidalny, przeprojektowany gril. Ten element miał poziomą listwę w kolorze nadwozia, na której umieszczono logo marki, podkreślone górnymi i dolnymi chromowanymi paskami. Na dolnej części, zbieżna plastikowa zderzak z nadwoziem sportował dwa wyraźne pionowe przedłużenia flanking tablicę rejestracyjną.
Patrząc z boku, Trooper z 1998 roku w wersji trzydrzwiowej miał krótszy rozstaw osi niż jego pięciodrzwiowy odpowiednik. Producent zachował uchwyty do otwierania drzwi z niepomalowanymi, twardymi plastikowymi elementami, które lepiej znosiły zarysowania. Były wystarczająco duże, aby klienci mogli je obsługiwać w rękawicach, co stanowiło praktyczną zaletę, szczególnie w sytuacjach off-road. Między słupkami B a C Isuzu zamontowało zestaw stałych bocznych okien dla pasażerów z tyłu oraz dodatkowy przeszklony obszar obok bagażnika. Z tyłu Trooper miał dwie nierównej długości drzwi, z dodatkowym kołem zapasowym zamocowanym na szerokiej sekcji w uchwycie.
Wsiadanie do pojazdu terenowego nigdy nie było łatwe, szczególnie dla osób przyzwyczajonych do sedanów i samochodów o konstrukcji unibody. Jednak Isuzu Trooper na ramie wymagał nieco siły, aby wsiąść, szczególnie dla pasażerów siedzących z tyłu, którzy musieli przeciskać się za pochylonymi przednimi siedzeniami. Przed kierowcą znajdowała się plastikowa deska rozdzielcza z pełnym zestawem wskaźników. Jej design nie odbiegał daleko od lekkiego pojazdu dostawczego, ale jakość materiałów była powyżej średniej. Co więcej, klienci mogli zamówić Isuzu Troopera z 1998 roku z wyborem tapicerki z tkaniny lub skóry. Z tyłu, dzielona kanapa 60/40 mogła zwiększyć przestrzeń w bagażniku.