Po siedmiu latach obecności na rynku, druga generacja Isuzu Troopera doczekała się zasłużonego liftingu, który poprawił kluczowe aspekty pojazdu, w tym wygląd oraz silniki.
Do 1998 roku Isuzu było już znane z niezawodnych i godnych zaufania pojazdów terenowych. Trooper uważany był za istotnego konkurenta dla innych japońskich marek, takich jak Toyota i Nissan. Na rynku północnoamerykańskim musiał natomiast stawać do rywalizacji z Jeepem, Fordem i Chevroletem. Ten ostatni również był partnerem, ponieważ GM posiadało ponad 30 procent udziałów w Isuzu. Aby udowodnić swoją wartość, Isuzu zdobyło klasę Maraton w słynnym Rajdzie Paryż-Dakar, w kategorii, w której nie wolno było, aby mechanicy pracowali nad samochodem przez cały czas trwania imprezy. Klienci byli zachwyceni, a sprzedaż rosła. Isuzu wyprodukowało drugą generację Troopera w dwóch głównych wersjach, z krótkim lub długim rozstawem osi. Ta pierwsza miała trzy drzwi, podczas gdy druga pięć, licząc podwójne tylne drzwi jako jedno.
Wraz z ulepszoną wersją Troopera, Isuzu wprowadziło nowy przód pojazdu. Zyskał on bardziej zaokrąglone krawędzie reflektorów oraz bocznych kierunkowskazów. Na środku umieszczono trapezoidalny, prz redesignowany grill, gdzie logo marki zajmowało centralne miejsce na listwie w kolorze nadwozia, z dwoma dodatkowymi chromowanymi poziomymi paskami. W dolnej części zderzaka, producent zainstalował drugi wlot powietrza pod tablicą rejestracyjną, flankowany przez parę wlotów dla lamp przeciwmgielnych.
Profilem, przód samochodu był masywny i wysoki, ale z zaokrąglonymi krawędziami. Strome przednie szyby i pozioma linia dachu tworzyły wizerunek twardego pojazdu. Dodatkowo, nadkola mogły być wyposażone w czarne listwy. Aby ułatwić życie swoim klientom, Isuzu zamontowało uchwyty do drzwi, z niepomalowanymi czarnymi klamkami. Można je było łatwo obsługiwać w rękawicach, co doceniały osoby jeżdżące Isuzu Trooperem z 1998 roku w trudnym terenie.
W środku klienci znaleźli przestronną kabinę, dzięki niemal pionowym bocznym oknom i długiemu rozstawowi osi. Z przodu, producent zamontował parę kubełkowych foteli oddzielonych konsolą środkową, która mieściła dźwignię zmiany biegów oraz lewarek do skrzyni rozdzielczej. Kierownica otaczała zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, a także dodatkowymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Na górze środkowego panelu, Isuzu Trooper z 1998 roku w wersji z długim rozstawem osi posiadał trzy nawiewy centralne, w przeciwieństwie do dwóch, jak w większości innych marek. Dzięki tylnym drzwiom, dostęp dla pasażerów z tyłu był łatwy dzięki dzielonej (60/40) kanapie.