1998 Lexus GS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus nie zamierzał czekać zbyt długo i odkładać wprowadzenia na rynek nowej generacji modelu GS, dlatego w 1997 roku producent zaprezentował drugą wersję tego modelu, sprzedawaną w Stanach Zjednoczonych jako model na rok 1998.

Pierwsza generacja GS była dostępna na rynku tylko przez cztery lata, zanim producent zdecydował się na jej wymianę. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, który został zaprojektowany przez Italdesign Giugiaro, drugą wersję tego modelu stworzył Akihiro Nagaya, członek zespołu projektowego Lexusa. Był to radykalnie nowy pomysł, a nagle GS przestał wyglądać jak europejski sedan premium. Jego tożsamość wizualna różniła się od konkurencji. Wnętrze również zostało znacznie ulepszone i oferowało więcej przestrzeni oraz udogodnień. W komorze silnikowej wprowadzono tylko drobne zmiany, a silnik 2JZ-GE pozostał w użyciu.

Lexus był już uznawany za producenta wysokiej jakości produktów w segmencie premium. Maniakalna dbałość o perfekcyjne wykończenie nie miała sobie równych w tej kategorii, co zaczęto doceniać. Łatwo było to zauważyć w przedniej części GS-a, która była wyposażona w cztery trójkątne reflektory z zaokrąglonymi rogami, zamiast dwóch, jak w poprzedniej generacji tego modelu. Flankowały je trapesoidalna, chromowana osłona chłodnicy ozdobiona smukłymi pionowymi żebrami, na której centralnie umieszczono logo producenta. Niżej, w zderzaku, linia GS zachowała szeroki, pojedynczy wlot powietrza z lampami przeciwmgielnymi, jak w jego poprzedniku. Jednak uzupełniono go na dolnej stronie o zderzak, aby wyglądał bardziej sportowo.

Druga generacja GS, mająca krótszy rozstaw osi i długość, ujawniła bardziej kompaktowe wymiary, przez co szyby wydawały się wyższe niż wcześniej. Dodatkowo, lekko zaokrąglone słupki C nadal odzwierciedlały pomysł organicznego wyglądu swojego poprzednika, mimo że styl biodesign już zaczynał wychodzić z mody. Z tyłu GS miał unikalny design tylnych świateł, który nawiązywał do przedniego wyglądu samochodu. Oprócz pary lamp umieszczonych w narożnikach tylnych błotników, dodatkowa para świateł hamowania znajdowała się na klapie bagażnika, flanking tablicę rejestracyjną. W rezultacie klienci poszukujący eleganckiego pojazdu mogli łatwo dostrzec różnicę między Lexusem GS a innym pojazdem premium.

Wewnątrz, pomimo krótszego rozstawu osi, kabina była przestronniejsza niż w poprzedniku. W zależności od wersji pojazdu klienci mogli cieszyć się skórzanym wykończeniem i drewnianymi detalami na desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Przed kierowcą znajdował się panel instrumentów w stylu binokularnym, z prędkościomierzem pośrodku i wyświetlaczem LCD na dole dla licznika kilometrów. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźniki poziomu paliwa i temperatury chłodziwa, plus wskaźnik skrzyni biegów. Fotele zaprojektowano z myślą o komforcie i oferowały tylko przeciętne boczne wsparcie z przodu. Równocześnie pasażerowie z tyłu mieli dużo miejsca na nogi i głowę. Jednak przestrzeń na ramiona była wystarczająca głównie dla dwóch osób, które mogły dzielić centralną składana podłokietnik. Jak w większości innych samochodów z napędem na tylne koła, GS miał wysoki tunel środkowy, który przebiegał przez pojazd od przodu do tyłu.

300 5AT RWD (222 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2997 Cm3
Moc163 Kw @ 5800 Rpm
222 Hp @ 5800 Rpm
219 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy220 Lb-Ft @ 3800 Rpm
298 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna142.9 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55Vr16
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.4 In (1
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4673.8 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto14.7 Mpg Us (16 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2272 G/Km

400 V8 5AT RWD (294 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3969 Cm3
Moc216.2 Kw @ 6000 Rpm
294 Hp @ 6000 Rpm
290 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4000 Rpm
420 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55Vr16
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.4 In (1
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4673.8 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2272 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.