Maserati zastąpił linię Shamal w 1998 roku modelem 3200 GT, pojazdem, który na całe dekady zdefiniował styl włoskiej marki dzięki swoim zakrzywionym panelom i falistym liniom.
Włoska marka była znana w historii sportów motorowych, odnosząc sukcesy na torach w Indianapolis, Nurburgring i innych wyścigach długodystansowych. Po dziesięcioleciach zmagania z problemami finansowymi, producent trafił do portfolio marek Fiata w 1993 roku, a proces odbudowy się rozpoczął. W efekcie powstał pierwszy produkt: 1998 3200 GT, luksusowy grand tourer o sportowej sylwetce.
Choć nadwozie było całkowicie nowe, niektóre z jego podzespołów pochodziły z czterodrzwiowego bratanka, Quattroporte Evoluzione, aby obniżyć koszty rozwoju. Te oszczędności zostały dobrze wykorzystane i przeznaczone na studio projektowe Italdesign Giugiaro, które zaprojektowało jeden z najpiękniejszych GT na rynku w tamtym czasie. Wysiłek się opłacił, a Maserati sprzedało prawie 5000 egzemplarzy do momentu, gdy w 2002 roku pojawił się jego następca.
Z długim przodem i krótką kabiną, 3200 GT charakteryzował się organicznymi kształtami ery bio-designu, w momencie gdy samochód wszedł na rynek. Z przodu, reflektory pokryte przezroczystymi panelami były na równi z nadwoziem, mimo że znajdowały się na przednich krawędziach błotników.
Szeroki grill umieszczony na zderzaku zdobił chromowany znaczek „Tridento” producenta, który był otoczony kierunkowskazami. Niżej, na zderzaku, dodano wlot powietrza dla dodatkowego chłodzenia.
Z profilu, wznosząca się linia boczna tworzyła falisty kształt, który wznosił się w kierunku słupków C powyżej muskularnych tylnych błotników. Krótkie tylne okno opadało w dół, kończąc sylwetkę pojazdu. Na tylnej części nadwozia Giugiaro stworzył jeden z najbardziej unikalnych elementów designu w branży, z wąskimi światłami tylnymi w kształcie boomeranga, rozciągającymi się od klapy bagażnika do błotników. Były to pierwsze światła LED zamontowane w seryjnie produkowanym pojeździe w branży motoryzacyjnej.
Wewnątrz, producent stworzył luksusową kabinę wykończoną skórą z mocno wyprofilowanymi fotelami kubełkowymi z przodu oraz kanapą profilowaną dla dwóch pasażerów z tyłu. Deska rozdzielcza miała podwójny falisty kształt, okrągłe wloty powietrza oraz owalny analogowy zegar na centralnym panelu. Inne zaokrąglone elementy zauważono na konsoli centralnej, która dzieliła kokpit na dwie wyraźne strefy.
Przed kierowcą, Maserati zainstalowało elegancką deskę rozdzielczą, która mieściła duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz cztery dodatkowe wskaźniki monitorujące stan silnika i poziom paliwa. Producent zapewnił wystarczająco miejsca z tyłu dla dwóch dorosłych; choć nie była to obszerna przestrzeń, była użyteczna, z składanym podłokietnikiem pośrodku.