Samsung Motors zaprezentował model SM5 jako swój flagowy produkt w 1998 roku, a był to efekt współpracy przy budowie czwartej generacji Nissana Maxima.
Koreański gigant przemysłowy Samsung założył Samsung Motors w 1994 roku po podpisaniu umowy z japońskim producentem samochodów Nissan, która miała na celu pomoc w produkcji aut. W efekcie jednym z pierwszych modeli był Samsung SQ5 z 1998 roku, który później otrzymał nazwę SM5. Choć w dużej mierze był to Nissan Cefiro/Maxima, na aucie znalazły się loga koreańskiego producenta, a samochody były produkowane w Korei, w fabryce Samsunga w Busan. Niestety dla młodej marki samochodowej, jej niezależność nie trwała długo z powodu azjatyckiego kryzysu finansowego z końca lat 90-tych, a Samsung musiał sprzedać swoją działalność motoryzacyjną koncernowi Renault w 2000 roku. Francuski producent już w marcu 1999 roku nawiązał sojusz z Nissanem, więc sprawy potoczyły się gładziej.
Samsung miał swoje pomysły dotyczące samochodów i wprowadził je przy projektowaniu SM5. W rezultacie, przednia część nadwozia miała inne reflektory niż jej siostra Maxima. Zainstalowano większe wewnętrzne lampy dla świateł drogowych, które częściowo wchodziły w obszar zderzaka. Pomiędzy nimi producent umieścił kratkę chłodnicy z cienkimi pionowymi listwami i chromowanym wykończeniem. W dolnej części zderzaka SM5 miało szerokie wloty powietrza przekrojone poziomą listwą, a po bokach umieszczono parę lamp przeciwmgielnych. Na koniec, Samsung dodał chromowany znaczek na masce.
Z profilu, czterodrzwiowy sedan wyróżniał się opływowymi liniami, które przypominały erę bio-design z początku lat 90-tych. Chowane klamki i elementy wykończenia w kolorze nadwozia na drzwiach nadawały autu luksusowy wygląd. Jednak słupki B były czarne, co tworzyło wrażenie większych okien, a na słupkach nie było chromowanych elementów. Wreszcie, z tyłu producent zamontował szerokie światła tylne rozciągające się od błotników na pokrywę bagażnika, z górną sekcją zarezerwowaną na światła cofania.
Wewnątrz, Samsung starał się stworzyć luksusowe wnętrze z standardowym materiałem obiciowym i opcją skórzanych siedzeń. Dodatkowo, kilka drewnianych wykończeń ozdabiało deskę rozdzielczą, centralne panele, drzwi oraz konsolę środkową. Jak jego japoński odpowiednik, SM5 cechował się przejrzystym układem zestawu wskaźników, gdzie wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego otaczały prędkościomierz i obrotomierz. Dodatkowo, mały wyświetlacz umieszczony w dolnej części panelu pokazywał licznik kilometrów.