Jesienią 1998 roku, Land Rover zaprezentował nową, drugą generację modelu Discovery, oferując coś więcej niż tylko terenowy pojazd.
Wówczas Land Rover stwierdził, że Discovery to „ewolucja, która ukrywa rewolucję”, co w kontekście designu okazało się prawdą. Na pierwszy rzut oka niewiele osób mogło odróżnić Disco II od swojego poprzednika. Mimo że bazowano na wielu elementach z Range Rovera z lat 70., wprowadzono znaczące zmiany zarówno w wnętrzu, jak i w wyglądzie zewnętrznym, w tym w układzie napędowym.
Na zewnątrz SUV zachował płaską przednią część z prostokątnymi reflektorami, które wydawały się większe niż w poprzednim modelu. Dodatkowo, maska została nieco przycięta nad lampami, a jej przednia krawędź przestała być prosta. Discovery II zyskał także plastikowy zderzak w kolorze nadwozia, zintegrowany z lampami przeciwmgielnymi. Z profilu zachowano charakterystyczny dwupoziomowy kształt dachu oraz górne tylne szybki. Jednak uchwyty do drzwi nie zostały zaktualizowane do wersji chowanych. Na koniec, z tyłu, drzwi otwierające się na boki służyły także jako podpora dla koła zapasowego.
Wnętrze stanowiło rewolucję w porównaniu z poprzednikiem. Choć nadal miało utilitarny wygląd, było bardziej wyrafinowane. Na przykład, nisko zamontowany kokpit pozwalał pasażerom cieszyć się panoramicznym widokiem przez przestronną szybę. W tym samym czasie w centralnej konsoli znajdowały się sterowanie systemem klimatyzacji oraz radio, zamontowane bezpośrednio pod nią. Szeroka konsola centralna była zaprojektowana tak, aby pomieścić dwa uchwyty na kubki, wybierak skrzyni biegów oraz dźwignię do przekładni rozdzielczej. Para szerokich foteli z indywidualnymi podłokietnikami zapewniała komfortową jazdę. Z tyłu mogły usiąść trzy osoby na kanapie dzielonej w proporcji 60/40. Na koniec, jako opcję, Land Rover oferował dwa dodatkowe siedzenia z przodu w bagażniku.