Zaledwie rok po wprowadzeniu modelu Primera Wagon w 1998 roku, Nissan odświeżył całą gamę modelu, w tym wersję kombi.
Chociaż większość europejskich klientów była zadowolona z osiągów, niezawodności i komfortu Primery, nie wszyscy byli zadowoleni z wyglądu samochodu. W rezultacie, Nissan zainwestował znacznie w swój dział designu, który w 1999 roku zaprezentował odświeżoną wersję modelu, uznaną za bardziej akceptowalną. Producent samochodów twierdził, że zaktualizował lub zmodyfikował około 600 części pojazdu, a te zmiany były widoczne. Zewnętrzny i wewnętrzny wygląd samochodu zbliżył się do tego, co oferowali inni producenci, a napęd również został ulepszony. Niemniej jednak, wersja kombi nie była jedną z najlepiej sprzedających się w rodzinie, ale musiała być odświeżona razem z resztą gamy.
W roczniku modelu 1999, Primera podążyła za językiem designu producenta nazwanym „Latające skrzydło”, który został zaprezentowany na grillu samochodu. Chociaż niektórzy uważali te elementy za liście, Nissan nazywał je skrzydłami. Nowe reflektory miały zakrzywioną górną linię i ostro kątowe wnętrze. Po zewnętrznych stronach górnych umieszczono kierunkowskazy. Niżej, na zderzaku, producent zamontował drugi szeroki grill, flankowany albo przez trójkątne wloty powietrza, albo przez zestaw lamp przeciwmgielnych, w zależności od poziomu wyposażenia.
Z profilu, wygląd samochodu był podobny do reszty gamy aż do słupka B. Z kolei tylne drzwi były specyficzne dla wersji Break. Dodatkowo, za nimi producent zamontował zestaw okien obok przestrzeni bagażowej, a z tyłu samochód miał lekko pochyloną do przodu klapę. Tylny zderzak miał szerokie światła stopu z przyciemnionymi soczewkami, co nadawało samochodowi sportowego charakteru.
W wnętrzu, producent zamontował fotele kubełkowe pokryte welurem, oddzielone wąskim konsolą środkową, w której znajdowały się dźwignia biegów i hamulec ręczny. Kierowca miał przed sobą zaokrąglony zestaw wskaźników, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce, a po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej dwa mniejsze wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Dodatkowo, Nissan dodał mały wyświetlacz LCD dla licznika kilometrów. W centralnej części znajdował się zintegrowany radioodtwarzacz, który nie mógł już być skradziony, ponieważ był kodowany do ECU samochodu. Aby stworzyć wrażenie luksusu, Primera Break miała miękkie plastiki na desce rozdzielczej. Z tyłu, składana ławka mogła pomieścić trzech pasażerów. Przy podniesionych tylnych siedzeniach, bagażnik miał pojemność do 430 litrów, natomiast przy złożonych siedzeniach, oferował 1,650 litrów przestrzeni.