Volkswagen wprowadził ostateczną modernizację trzeciej generacji swojego małego pojazdu Polo w 1999 roku, a zmiany te były znacznie większe niż tylko drobne poprawki w porównaniu do oryginału z 1994 roku.
W związku z tym, że Europa była gotowa na wprowadzenie nowych norm emisji, niemiecki producent musiał dostosować się do tych wymogów. Oznaczało to konieczność ulepszenia pojazdów. Chociaż samochód wyglądał prawie identycznie jak jego poprzednik, w rzeczywistości zawierał 70% nowych części. Na początek, całe nadwozie zostało ocynkowane, co zapewniło lepszą ochronę przed rdzą. Zmodernizowano również gamę silników, a w efekcie wprowadzono kilka nowych jednostek napędowych.
Na przedzie pojazdu znalazły się nowe reflektory oraz kratka w kolorze nadwozia. To nadało samochodowi bardziej ekskluzywny wygląd, lepiej odpowiadający jego kuzynowi, Audi. Dodatkowo, zderzak także został przeprojektowany. Ze względu na długie drzwi, ułatwiające dostęp do tylnych siedzeń, nadano mu odpowiedni kształt. Na koniec, Volkswagen zamontował większe tylne światła oraz wydłużył zderzak dla lepszej ochrony podczas manewrów parkingowych.
Wnętrze samochodu inspirowane było jego mniejszym bratem, modelem Lupo, ale z lepszej jakości materiałów. Fotele z pochyloną oparciem zostały pokryte wysokiej jakości welurem. Dodatkowo, w tylnej części, płaska ławka mogła zwiększyć przestrzeń bagażową.