Francuski producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję modelu Xsara na jesieni 2000 roku, trzy lata po jego debiucie.
Pomimo wysokich oczekiwań Citroena dotyczących zdobycia popularności w europejskim segmencie samochodów kompaktowych z modelem Xsara, wyniki nie były tak dobre, jak się spodziewano. W związku z tym producent próbował poprawić wygląd samochodu, aby zadowolić większą liczbę klientów. Oprócz wersji trzy- i pięciodrzwiowej, auto było także dostępne w wersji kombi, nazwanej Break.
Klienci narzekali na piękne, ale prawie bezużyteczne cienkie reflektory w wersji przed liftingiem, więc producent zareagował na tę sytuację, powiększając lampy. To spowodowało nowy projekt grilla, który otrzymał pojedynczą żebrową listwę oraz powiększoną podwójną emblemat z chevronami. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód miał gumowe osłony w kolorze nadwozia lub niepomalowane. Z tyłu, światła cofania zyskały przyciemnione soczewki, które harmonijnie wkomponowały się w tylne światła. Tylny model Xsara Break także otrzymał nowe światła z przyciemnionymi światłami cofania.
Wewnątrz, główną różnicą był system audio, który otrzymał odtwarzacz CD i drewniane wstawki na desce rozdzielczej, centralnym panelu i konsoli środkowej, w zależności od poziomu wyposażenia. Z tyłu, kanapa dzielona umożliwiała klientom powiększenie przestrzeni bagażowej.