Holden zaprezentował czwartą generację modelu Barina jako wersję zewnętrzną europejskiego Opla/Vauxhalla Corsy, oferując ją jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback w segmencie małych samochodów.
GM skupił się na obniżeniu kosztów produkcji oraz na dzieleniu się większością części z jak największą liczbą modeli. W rezultacie, po dwóch pierwszych generacjach Bariny, które oparte były na produktach Suzuki, trzecia i czwarta wersja tego modelu powstały na bazie europejskiego kuzyna, Corsy. Co więcej, samochód nie był produkowany w Australii, lecz importowany. W przeciwieństwie do europejskiego odpowiednika, Holden Barina z 2000 roku był dostępny z dynamicznym silnikiem o pojemności 1.8 litra, który pochodził z większego brata, Astry, przekształcając trzydrzwiową Corsę w prawdziwego „pocket rocketa”.
Styl nadwozia samochodu przeszedł z ery bio-designu do nowoczesnego wyglądu. W rezultacie, przednia część auta miała trójkątne reflektory z zakrzywionymi liniami i ostrymi kątami. Po obu stronach wąskiego grilla, który miał poziomy pas z logo Holdena na środku, umieszczono drugie wlot powietrza flankowane przez parę bocznych wlotów z dostępnymi lampami przeciwmgielnymi. Ponadto, wersja hot-hatch, znana jako Corsa SRi, miała dodatkowy spoiler wykonany przez europejskiego tunera Irmschera.
W profilu, Holden Barina z 2000 roku w wersji trzydrzwiowej charakteryzowała się lekko rozszerzonymi przednimi błotnikami z czarnymi listwami wokół nadkoli. Poza najwyższym poziomem wyposażenia, pozostała część gamy modelu miała czarne lusterka i klamki, co obniżało koszty produkcji. W przeciwieństwie do pięciodrzwiowej wersji, mały hatchback miał dłuższe przednie drzwi i trójkątne okno między słupkami B i C. Tylnie nadkola również miały czarne wykończenia oraz lekko powiększone paneli bocznych. Z tyłu, samochód miał wysoko zamontowane lampy tylne flankujące klapę bagażnika. Jednocześnie, dolny zderzak miał czarny poziomy pas, który chronił pojazd przed małymi zarysowaniami na parkingach.
Zespół projektowy GM stworzył zakrzywiony kokpit z małymi ostrymi kątami dla osłon umieszczonych nad centralnym panelem oraz zespołem wskaźników. Poza wersją RSi, która miała wzmocnione siedzenia, pozostała część gamy trzydrzwiowej Holdena Bariny z 2001 roku miała niemal płaskie fotele z minimalnym bocznym wsparciem. Kierownica z czterema ramionami otaczała panel instrumentów z dużym prędkościomierzem, wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego oraz małym wyświetlaczem LCD dla licznika kilometrów. Z tyłu, producent zainstalował dzieloną kanapę, która mogła pomieścić dwóch pasażerów, chociaż z bardzo ograniczoną przestrzenią na nogi. Przynajmniej tylne boczne okna mogły być otwierane za pomocą mechanizmu wysuwanego.