Lincoln wkroczył na nowy rynek z modelem LS z 2000 roku, który został stworzony, aby konkurować z innymi europejskimi i japońskimi luksusowymi sedanami średniej wielkości, próbując odzyskać część utraconych klientów i zwiększyć swój udział w rynku.
Przez dziesięciolecia Lincoln nie interesował się samochodami importowanymi z wyższej półki. Miał grupę klientów, którzy kupowali modele Continental z luksusowej marki Forda, niezależnie od trendów i mody. Jednak europejskie i japońskie marki zaczęły zdobywać część tych nabywców, przyciągając ich nowymi wzorami, funkcjami i osiągami. W rezultacie producent z niebieskim owalem musiał wymyślić coś, aby odzyskać tych klientów. Nie był jednak osamotniony w swoim dążeniu. Jaguar miał odpowiednie narzędzia, a Ford odpowiednią strategię. Dlatego w 1999 roku producent zaprezentował Lincoln LS na rok modelowy 2000. Nowy model wyglądał świeżo, był skierowany do młodzieży i zdolny do konkurowania z innymi zagranicznymi producentami samochodów.
Mimo że era biodesign prawie minęła, Lincoln LS z 2000 roku miał przednią część, która przypominała zaokrąglone kształty i krzywe linie tego stylu. Jego reflektory otaczały grill w kształcie tarczy z pionowymi szczelinami, przypominający ten z SUV-a Navigator. Na dolnej części producent umieścił nowy plastikowy zderzak z dodatkowym dolnym wlotem powietrza otoczonym prostokątnymi lampami przeciwmgielnymi.
Profil samochodu ujawniał zestaw 16-calowych felg aluminiowych dla niższych wersji, natomiast zestaw 17-calowych był dostępny za dodatkową opłatą. Dodatkowo, zaokrąglone linie nadwozia i projekt z przesunięciem kabiny do tyłu były tylko częścią tego, co LS mógł zaoferować swoim nabywcom. Lincoln nie przesadzał z wybrzuszonymi nadkolami czy agresywnie wyglądającymi listwami bocznymi. Z tyłu producent zainstalował szerokie tylne światła rozciągające się od bocznych paneli do klapy bagażnika. Ich zaokrąglony kształt był nietypowy dla Lincolna i mógł być mylony z wieloma innymi pojazdami na rynku.
Wewnątrz klienci czekała niespodzianka. Zaokrąglone kształty deski rozdzielczej, ozdobione drewnianymi wykończeniami i wyposażone w nowoczesny środkowy panel, spełniały ówczesne standardy. Ponadto producent dodał premium system audio z changerem CD. Na konsoli środkowej Lincoln LS z 2000 roku miał dźwignię zmiany biegów do automatycznej skrzyni biegów lub drążek biegów, w zależności od opcji. Duże, wygodne przednie fotele miały delikatnie wzmocnione obszary, natomiast z tyłu znajdujeła się ławka profilu dla dwóch osób, zapewniająca wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych. Dzięki długiemu rozstawowi osi było także dużo miejsca na nogi.