W styczniu 2000 roku Europa przeszła na normy emisji Euro 3, co zmusiło Mercedes-Benz do modernizacji swojego kabrioletu, modelu SLK.
Cztery lata po tym, jak zrewolucjonizował segment luksusowych roadsterów wprowadzając kompaktowego SLK, niemiecki producent zaprezentował jego odświeżoną wersję. Zachowując oryginalne cechy, które uczyniły ten samochód bardzo atrakcyjnym dla klientów, wprowadzono również kilka modyfikacji, które sprawiły, że był szybszy, bezpieczniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska.
Z przodu samochodu zamontowano przeprojektowany zderzak z innymi światłami przeciwmgłowymi umieszczonymi w dolnej części osłony. W przeciwieństwie do modelu SLK z 1996 roku, wersja z 2000 roku miała okrągłe światła przeciwmgłowe zamiast trójkątnych. Dodatkowo, dolna część osłony otrzymała niewielki spojler. W zależności od poziomu wyposażenia, kabriolet wyposażony był w chromowane listwy na głównym grillu.
Ponieważ samochód wykazał się wysoką dynamiką w trakcie ostrych zakrętów, producent oferował nowe siedzenia z wyższym wsparciem bocznym. Dodatkowo, kierownica była grubsza i miała nowy design. Jednak nadal hamulec ręczny znajdował się na konsoli centralnej, w przeciwieństwie do większości innych modeli Mercedes-Benz, które miały pedał do hamulca postojowego.