W 2000 roku Nissan zmodernizował drugą generację modelu Terrano, kontynuując produkcję swojego europejskiego SUV-a, podczas gdy jego partner Ford zaprzestał produkcji modelu Maverick.
Stworzenie wspólnego pojazdu było dobrym pomysłem dla obu producentów samochodów. Mimo to, japońska marka okazała się bardziej udana niż jej niebieski partner. Oba pojazdy były produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie w 1993 roku, ale od razu klienci zaczęli częściej pytać o Terrano II niż o Mavericka. Do 1999 roku stało się jasne dla amerykańskiej marki, że jej pojazd ma trudności z utrzymaniem sprzedaży. Ponieważ w 2000 roku wprowadzono normę Euro 3, Ford uznał, że nie ma sensu kontynuować produkcji i wstrzymał ją.
Model z 2000 roku miał nowy przedni zderzak z uśmiechającą się chromowaną kratką. Nissan dodał również nowe reflektory, których design inspirowany był większym bratem Terrano, modelem Patrol. Dodatkowo, zderzak został również przekształcony, ale nadal miał niepomalowane obszary, aby nie ulegał uszkodzeniom od wózków zakupowych czy krzewów. Z boku, pięciodrzwiowy SUV miał plastikowe panele i formy na nadkolach, które zapewniały ochronę w wymienionych sytuacjach.
Wewnątrz japoński producent zainstalował nową, wielofunkcyjną kierownicę, która pochodziła z modelu Primera. Dzięki temu kierowca mógł regulować głośność systemu audio, nie odrywając rąk od kierownicy. Ponadto, ponieważ pojazd był zbudowany na podwoziu o długim rozstawie osi, pasażerowie siedzący z tyłu mieli wystarczająco miejsca na nogi. Dodatkowo producent oferował zestaw progów bocznych, które ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.