Opel wprowadził drugą generację Astry na rynek europejski w 1998 roku, a przez kolejne dwa lata czekał, zanim zaprezentował ją jako prawdziwego hot hatcha, w 2000 roku, w dwóch wersjach nadwozia: trzydrzwiowym hatchbacku oraz pięciodrzwiowym kombi.
Najmocniejsza wersja trzydrzwiowa Astry zyskała przeprojektowany przód. Chociaż zachowała te same reflektory co jej „rodzeństwo”, wyróżniała się nowym, opływowym zderzakiem przednim z szerszym dolnym wlotem powietrza i dwoma kwadratowymi lampami przeciwmgielnymi. Dodatkowo, po bokach pojazdu zamontowano parę aerodynamicznych lusterkek. Na bokach unikalny design felg z lekkich stopów podkreślał sportowy charakter samochodu. Z tyłu producent zamontował również spojler na pokrywie bagażnika.
Wnętrze wzbogacono o nowoczesny zestaw wskaźników z białymi tarczami. Przeprojektowane wnętrze poszło o krok dalej, z logo OPC na konsoli centralnej oraz sportowymi fotelami kubełkowymi, które zapewniały odpowiednie wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Oprócz przednich siedzeń, producent umieścił także dzieloną kanapę z tyłu, co zwiększało przestrzeń bagażową.