Pontiac wprowadził odświeżoną wersję swojej małej serii Sunfire w 2000 roku, kontynuując walkę z importowanymi sportowymi pojazdami kompaktowymi.
Choć Pontiac znany był z niektórych sportowych modeli, takich jak Firebird czy GTO, Sunfire dopiero zaczynał zdobywać uznanie. Po zastąpieniu modelu Sunbird przez Sunfire, małe coupe zyskało smuklejszy wygląd, a odświeżona wersja poszła jeszcze dalej, wprowadzając elementy wzornicze z większych modeli. Niestety dla Pontiaca, głównym konkurentem była jego siostra, Chevrolet Cavalier coupe, sprzedawany w pięciokrotnie wyższych ilościach niż Sunfire.
Przedni zderzak samochodu otrzymał dolny pas, przypominający ten z Firebird, z V-kształtną dolną częścią podzieloną na trzy obszary przez skośne szczeliny. W zależności od wersji, małe coupe miało dwa wloty powietrza w górnej części zderzaka, które pomagały chłodzić silnik. Mimo to, jego reflektory nie były dokładnie nowoczesne, miały prostokątny kształt i opierały się na masce silnika. Z profilu, długa kabina zakończona była krótkim, opadającym tyłem. Skrzydło było dostępne jako opcja.
W środku, przystępne cenowo coupe wyposażone było w tanie plastikowe materiały na desce rozdzielczej, ale ogólny design był całkiem dobry. Siedziska przednie były pochylone do przodu i wzmocnione dla dodatkowego wsparcia bocznego, a zestaw wskaźników miał łatwe do odczytania tarcze dla prędkościomierza, obrotomierza, poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Z tyłu producent oferował miejsce dla dwóch osób, ale z minimalną przestrzenią na głowę i nogi.