Pontiac odświeżył model Sunfire w 1999 roku, a poza nowym wyglądem przodu, poprawiono również jeden z silników umieszczonych pod jego maską.
Amerykańska marka miała trudności ze sprzedażą ponad 100 000 sztuk rocznie i udało jej się to tylko w 1997 roku. Dlatego producent uznał, że odświeżenie modelu pomoże w sprzedaży, co miało miejsce w 1999 roku z myślą o modelu na rok 2000. Jednak marzenia te szybko się rozwiały, ponieważ wzrost wyniósł jedynie 10%, i to tylko na jeden rok. Po tym okresie liczby zaczęły spadać aż do 2005 roku, kiedy w końcu podjęto decyzję o zakończeniu produkcji małego samochodu ekonomicznego, jakim był Sunfire.
Sunfire bazował na tej samej konstrukcji J-body co Chevrolet Cavalier, a producent uznawał go za sportowszą wersję. Aby to podkreślić, wprowadzono nowy zderzak przedni, który miał jedną szczelinę w dolnym wlotu powietrza zamiast dwóch. Dodatkowo z boku, lampy kierunkowskazów były zaokrąglone i umieszczone w oddzielnych grupach, flanszujących zderzak. Reszta pojazdu była podobna, z tymi samymi stalowymi felgami stosowanymi w wersji podstawowej SE.
Wnętrze zyskało na jakości materiałów, ale okna nadal były ręczne. To samo dotyczyło składanych tylnych siedzeń, które były w jednej części, co zwiększało przestrzeń bagażową. Jednym z nielicznych elementów, które wyglądały dobrze w małym wnętrzu sedana Sunfire, było oświetlenie wnętrza, które wygasało po wyłączeniu.